رکورد های منفی طلا در سه ماه اول سال میلادی

نقطه چرخش در بازار طلا/پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده

کدخبر: ۴۰۲۶۱۱
اقتصاد نیوز: با وجود اینکه قیمت طلا در یک دوره بسیار ضعیف ظاهر شده برخی تحلیل گران منتظر نقطه چرخش در قیمت طلا هستند
نقطه چرخش در بازار طلا/پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده

به گزارش اقتصاد نیوز،طلای جهانی که روزهای سختی را پشت سرگذاشته بود در روز پنجشنبه روند صعودی را دنبال کرد و حتی به 1730 دلار نیز نزدیک شد. این اتفاق در روزی افتاد که رئیس جمهور آمریکا از اختصاص بودجه 2 تریلیون دلاری برای توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک خبر داد.

روند قیمت طلا نشان از یک رکورد بد دارد. پس از بدترین شروع سال در تقریبا چهار دهه و بدترین عملکرد سه ماهه  در چهار سال ، قیمت طلا سه ماهه دوم را با  نتایج بسیار بهتری از فصل اول شروع کرد اما آیا دوام خواهد داشت؟

تحلیل گران کامرز بانک اعتقاد دارند: "طلا در 39 سال گذشته بدترین شروع را تجربه کرده است ، 10 درصد نزول در یک فصل ،که مقدار آن 190 دلار می شود. این اتفاق منفی ترین عملکرد قیمت طلا از  سه ماهه چهارم سال 2016 است.

علیرغم اخبار ناامیدکننده ، جریان افزایشی  از این که قیمت  طلا  پس از افت به زیر 1680 دلار  توانست خود را بازیابی کند ، دلگرم هستند.  معاملات آتی طلای ژوئن کمکس با 1728 دلار  معامله شد که نزدیک به 72 صدم درصد رشد نشان می دهد.

به گفته تحلیلگران ، هنوز کاتالیزور مشخصی برای حرکت افزایشی قیمت طلا وجود ندارد. اما همین که قیمت طلا از زیر 1680 دلار به بالای 1728 دلار برگشته جای امیدواری است. قیمت طلا همچنان تحت تاثیر  اوراق خزانه داری است ، به این معنی که وقتی بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده افزایش می یابد ، طلا افت می کند و برعکس.

از نگاه تحلیل گران قیمت طلا در کنار بازده اوراق خزانه آمریکا، شاخص دلار هم وجود دارد. از دلار به عنوان تنها بازی در شهر یاد می شود. زیرا در همه گیری کرونا تنها اقتصادی که در مسیر بهبود است اقتصاد آمریکا است. اروپا قفل شده است در حالی که ایالات متحده ممکن است تا ماه می(میانه خرداد) به طور کامل واکسینه شود. به همین دلیل بازارهای ایالات متحده بسیار خوب عمل می کنند. به علاوه ، دولت این کشور در حال تعهد قابل توجهی برای صرف هزینه بیشتر در زیرساخت ها است".

بارت ملک یک استراتژیست ارشد در بازار طلا اعتقاد دارد:قیمت طلا باید به روند بهبود بقیه جهان در مقایسه با ایالات متحده توجه کند زیرا غلبه امریکا در این مسیر به نفع شاخص دلار استبه همین دلیل احتمال دارد طلا نتواند تا اواخر سال جذابیت خود را پیدا کند."

همچنین ، محبوبیت بیت کوین و تأثیر بازارهای بالاتر سهام را نباید دست کم گرفت. ملک اظهار داشت: "این از علاقه به طلا جلوگیری می کند. افراد بیشتری در مورد ارزهای رمزنگاری به عنوان پناهگاه صحبت می کنند بنابراین ، هیچ کاتالیزور کلان بزرگی برای حرکت طلا وجود ندارد."

اما ملک اعتقاد دارد از منظر فنی ، چشم انداز قیمت طلا بهتر به نظر می رسد. ملک با اشاره به اینکه قیمت طلا "مدت طولانی است که ضعیف ظاهر شده اعتقاد دارد ، موقعیت طلا در حال چرخش است. پتانسیل قابل توجهی برای صعود وجود دارد ، وی افزود: وی با افزایش تورم هنوز در پایان سال می بیند که طلا به 1900 دلار می رسد.

برخی از تحلیلگران دیگر نیز  سه ماهه دوم را برای قیمت طلا صعودی تر می دانند. چارلی ندوس استراتژیست ارشد بازار اعتقاد دارد: بعد از آنکه هر اونس توانست 1700 دلار نگه دارد ، شاهد افزایش قیمت طلا در هفته آینده خواهیم بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید