گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای امروز تهران؛

بازار سهام نزولی ماند/ ورود دلار به کانال ۲۵ + نمودار

کدخبر: ۴۰۳۴۸۹
اقتصادنیوز: امروز 16 فروردین 1400 بازار ارز و سهام مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند.
بازار سهام نزولی ماند/ ورود دلار به کانال ۲۵ + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در بازار ارز، اسکناس آمریکایی توانست با رشد قیمت مرز ۲۵ هزار تومانی را فتح کند و به محدوده ۲۵ هزار و ۵۰ تومان برسد. این در حالی بود که در بازار سهام، شاخص کل بورس 6 هزار و 733 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 262 هزار واحد رسید. در بازار سکه و طلا نیز روند قیمت ها صعودی بود. سکه توانست خود را به آستانه محدوده حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز توانست از محدوده یک میلیون و ۶۰ هزار تومان عبور کند. صدرنشین جدول بازدهی بازارها در روز دوشنبه بازار گرم طلای ۱۸عیار بود که نزدیک به ۷ دهم درصد افزایش ارزش را تجربه کرد.

علامت های حساس به دلار

ورود دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی برای معامله گران بازار ارز اهمیت زیادی داشت. از نگاه آن ها شکست این مرز به معنای آن است که بازار گارد صعودی گرفته است و آماده افزایش بیشتر تقاضاست. با این حال مذاکرات وین در پیش است و به نظر می رسد بخشی از معامله گران در مورد ورود به بازار قبل از اعلام نتایج این مذاکرات تردید دارند.

 به گفته برخی از بازیگران باتجربه بازار،‌ در صورتی که اخبار مثبتی از لغو احتمالی تحریم ها پس از این مذاکرات منتشر نشود،‌ احتمال دارد که دلار یک بار دیگر به سوی مرز حساس ۲۶ هزار تومانی حرکت کند. بازار در دوران تعطیلات تنها به صورت مقطعی در معاملات پشت خطی توانست یک بار بالای مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کند. مرز ۲۶ هزار تومانی برای معامله گران درازمدت بازار اهمیت زیادی دارد و شکست این مرز می تواند سفته بازان را به معاملات بازگرداند.

سکه در مرز سرنوشت ساز

سکه امروز به محدوده ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید. به گفته تحلیل گران فنی اگر سکه از محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کند، متقاضیان جدیدی به بازار وارد خواهند شد. این دست از متقاضیان جدید امید خواهند داشت که سکه به بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی بازگردد. سکه در حالی امروز رشد قیمت را تجربه کرد که در بازارهای جهانی، طلا حداقل تا ساعت ۴ نشانه خاصی برای افزایش نشان نداده بود.

  • بازدهی بازارهای 16 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 16 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 16 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 16 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 16 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید