پیش بینی افزایش ارزش دلار تا پایان سال

پایداری قیمت طلا در کانال 1700 /سقوط نفت و دلار

کدخبر: ۴۰۳۵۱۱
گلدمن ساکس پیش بینی می کند ارزش هر یورو در برابر دلار به لطف تلاش برای گسترش واکسیناسیون تقویت شود. قیمت طلا در کانال 1700 دلار پایدار ماند.
پایداری قیمت طلا در کانال 1700 /سقوط نفت و دلار

براساس گزارش اقتصادنیوز، دلار با کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در روز دوشنبه به شدت در برابر رقبای خود سقوط کرد ، اما این عقب نشینی ممکن است کوتاه مدت باشد زیرا افزایش پیش بینی شده برخی آمارها وال استریت را مجبور کرده است که شرط بندی های نزولی خود را در مورد دلار کاهش دهند. روز گذشته شاخص دلار آمریکا که با کاهش 0.48٪ به 92.61 رسید.

علاوه بر دلار بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کاهش یافت ، اگرچه بازده 10 ساله پس از آنکه فعالیت خدمات آمریکا به بالاترین سطح خود از سال 1997 رسیده بود ، بالای 1.7٪ باقی ماند. با این وجود ، با توجه به مثبت بودن روند اقتصاد ، روند نزولی بازده از پایین تر ادامه خواهد یافت.

ولز فارگو (شرکت خدمات مالی) گفت: « بسترهای رشد اقتصادی قوی و انتظارات تورمی به خوبی شاهد ادامه روند منحنی عملکرد ایالات متحده هستند. ما همچنان وضعیت دفاعی و مقاومت در اوراق قرضه را توصیه می کنیم.

گلدمن ساکس، بانک سرمایه گذاری گفت: اگرچه ما همچنان انتظار داریم که ارزها مانند یورو در سه ماهه آینده درمقابل دلار افزایش داشته باشند ، اما رشد ثابت آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه ممکن است به حمایت از بازار سهام در کوتاه مدت منجر شود.گلدمن ساکس پیش بینی می کند یورو تا پایان سال به 1.28 دلار برسد  در حال حاضر هر یورو در برابر دلار 1.1813 دلار است. با این حال پیش بینی ها حکایت از ان دارد که شاخص دلار بتواند روند خود را بهبود ببخشد. آمریکا زودتر از اروپا واکسینه عمومی را به پایان می برد. گفته می شود این اقدام تا خرداد نهایی شود. بنابراین زمینه برای عادی شدن کسب و کارها زودتر فراهم می شود. بسته های مالی نیز می تواند بخش واقعی آمریکا را به تحرک آورد. بنابراین چشم انداز دلار مایوس کننده نیست.

تحلیل گران اعتقاد دارند:اصول اساسی دلار همچنان پابرجا هستند و دلار فرصت بیشتری برای حرکت صعودی دارد زیرا به نظر می رسد اقتصاد آمریکا نسبت به سایرین برای بهبودی از بیماری همه گیر ویروس کرونا در موقعیت بهتری است. تحلیل های فنی نیز پیش بینی می کند سقوط اخیر فرصتی برای اصلاح شاخص دلار است زیرا روند های گذشته حکایت از تشکیل یک الگوی پرچم صعودی است.

رشد ارزش بازار ارز های دیجتالی

براساس گزارش کوین دسک،  ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده در روز دوشنبه به بالاترین ارزش خود یعنی 2 تریلیون دلار رسیده است. سودهای چند ماه گذشته تقاضای سرمایه گذاران نهادی و خرده فروشی را به خود جلب کرده است.در اواسط روز ، سقف بازار 2.02 تریلیون دلار بود.

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با افزایش ۱.۶۶ درصد به قیمت ۵۸ هزار و ۸۵۲ دلار رسید.

بیت کوین

عدم واکنش طلا

بر اساس آخرین داده های موسسه مدیریت تأمین (ISM) ، قیمت طلا دوشنبه به طور نسبی پایدار بود حتی در حالی که بخش خدمات آمریکا در ماه گذشته افزایش شدیدتری از حد انتظار را شاهد بود.

 گزارش ها نشان می دهد میزان رشد در بخش خدمات یک رکورد بالا را تجربه کرده است.

بازار طلا واکنش چندانی نسبت به آخرین داده های اقتصادی نشان نداد. قیمت هر اونس بالای 1700 دلار است. معاملات آتی طلای ژوئن(خرداد) آخرین قیمت هر اونس 1728.40 دلار در هر روز بود که بدون تغییر بوده است.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش ۲.۴۰ دلار به هزار و ۷۲۷ دلار رسید.با وجود آنکه قیمت طلا در محدوده مشخصی در نوسان است برخی تحلیل گران با اشاره به بسته های مالی تزریق شده در سراسر دنیا و احتمال کاهش نرخ بهره واقعی امیدوار به گرم شدن بازار طلا هستند. یک تحلیل گر به سایت کیتکو گفته است:"ما شاهد افزایش قیمت همه چیز هستیم. مردم واقعاً سعی می کنند از پول کاغذ خارج شده و وارد داراییهای واقعی شوند. در حال حاضر این بازار سالم نیست و طلا در سطح فعلی ارزش واقعی را به سرمایه گذاران می دهد."

بازار

سقوط قیمت نفت

براساس گزارش اینوستینگ، تولیدکنندگان نفت جهان هفته گذشته تصمیم گرفتند از عربستان سعودی سرپیچی کنند و برای تولید بالاتر طی سه ماه آینده فشار بیاورند.

قیمت معاملات نفت خام در روز دوشنبه بیش از 4 درصد کاهش یافت، زیرا معامله گران از تصمیم اوپک + مبنی بر توقف کاهش تولید یک ساله خود با فرض افزایش تقاضای تابستان برای نفت سرپیچی کردند.

برنت ، معیار جهانی نفت خام ، با 3.27 دلار معادل 5٪ کاهش به 61.59 دلار در هر بشکه رسید.

معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت که در نیویورک معامله شد ، 3.44 دلار یا 5.6٪ سقوط کرد و به 58.01 دلار رسید.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید