نوسان گیران از عرضه بازارساز نگران هستند

علامت یورو به دلار/ تزریق ارزی میرداماد به فردوسی

کدخبر: ۴۰۵۲۰۸
اقتصادنیوز: در بازار ارز قیمت دلار در معاملات پشت خطی عقب نشینی کرد. این اتفاق یک علامت نزولی به بازار نقدی ارز است. اما اخبار منفی می تواند موج هیجان در بازار را بالا ببرد.
علامت  یورو به دلار/ تزریق ارزی میرداماد به فردوسی

به گزارش اقتصادنیوز، اتحادیه اروپا از 27 کشور اروپایی تشکیل شده و در 19 منطقه یورو به عنوان واحد پول این کشور ها پذیرفته شده است. اگراز بریتانیا که راه خود را از اروپای متحد جدا کرده فاکتور گرفته شود قدرت های اروپایی یورو را به رسمیت شناخته اند. دیروز خبر رسید ۸ فرمانده سپاه پاسداران‌، بسیج و پلیس ایران توسط اتحادیه اروپا، تحریم شده اند. این خبر فضای انتظاری در بازار ارز را تا حدی تحت تاثیر قرار داد. معامله گران در گروه های آنلاین به این اتفاق پرداختند و عده ای از آن ها عنوان کردند این مساله ممکن است موجب شود که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای دشوار شود. در شرایط کنونی، مذاکرات هسته ای برای بازار ارز اهمیت زیادی دارد و بسیاری از فعالان اعتقاد دارند، به نتیجه نرسیدن این مذاکرات می تواند انتظارات تورمی را افزایش دهد. با این حال،‌ عده دیگری نیز وجود دارند که معتقدند، قیمت دلار در سال های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است و ظرفیت افزایش بیشتر را ندارد،‌خصوصا آنکه گفته می شود،‌ چین تا حدی خرید نفت ایران را از سر گرفته است.

سفر نخست وزیر کره جنوبی سوژه دیگر بازار ارز بود. ایران در کره حدود هفت میلیارد دلار ارز بلوکه شده دارد. امید بود در این سفر یک میلیارد دلار آن آزاد شود اما لغو دیدار روحانی با نخست وزیر کره جنوبی از این امیدواری کاست. ظاهرا کره ای ها همه اتفاقات را منوط به اوکی آمریکا کرده امد.

دلار پشت خطی

افت دلار در معاملات پشت خطی

در حالی که کمتر معامله گری انتظار داشت،‌ روز دوشنبه قیمت دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی بازگشت. این اتفاق می توانست زمینه ساز افزایش انتظارات صعودی شود، مخصوصا آنکه اتحادیه اروپا نیز در آخرین ساعات کاری رسمی بازار،‌ برخی از مقامات ایرانی را تحریم کرد. با این حال، در معاملات پشت خطی روز یک شنبه، میزان فروش ها زیاد شد و جالب آنکه حتی اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی بازگشت و در محدوده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت.

در اکوایران ببینید:نگرش معامله‌ گران دلار درباره حادثه نطنز

به گفته برخی فعالان،‌ نوسان گیران هراسان بودند که بازارساز از ابتدای روز سه شنبه میزان عرضه خود را بسیار افزایش دهد  و آن ها را دچار ضرر کند. به همین دلیل به استقبال عرضه ارز خود به صورت محدود رفتند تا ریسک عرضه احتمالی بازارساز را به جان نخرند. به باور برخی تحلیل گران فنی،‌ مرز ۲۵ هزار تومانی خط قرمز بازارساز ارزی است و به همین دلیل، عده ای از نوسان گیران فروشنده شدند. اگر فردا میزان عرضه بازارساز تغییر خاصی نکند یا نوسان گیران شاهد موج جدیدی از خریداران باشند،‌ بار دیگر با قدرت به بازار بازخواهند گشت.

12 میلیون دلار در مسیر خرده فروشی

در سه روز ابتدایی هفته عرضه دلار در بازار متشکل بالا رفته است. آمارها نشان می دهد در این سه روز حدود 12 میلیون دلار عرضه شده است. با توجه به سقف زمانی سه روزه برای فروش ارز تهیه شده از بازار متشکل انتظار می رود ظرف امروز و فردا عرضه خرده فروشی اسکناس بالا رود. بازار متشکل به لحاظ موقعیت مکانی در میرداماد قرار دارد. عرضه های عمده در این بازار از سوی صرافان صرف تامین نیازهای خرده فروشی می شود. با این حساب میرداماد( بازار متشکل) در حال تزریق ارز به فرودوسی(بورس آزاد ارز) است.

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید