تمام بازارها منفی شدند

ریزش 2 درصدی سکه امامی + نمودار

کدخبر: ۴۰۶۶۰۸
اقتصادنیوز: امروز 29 فروردین 1400 در دومین روز هفته،‌ تمام بازارها در جهت منفی حرکت کردند.
ریزش 2 درصدی سکه امامی + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز سهم بازار سکه ریزش 2 درصدی و از دست دادن سطح حمایتی 10 میلیون و 500 هزار تومانی بود. ساعت 5 بعدازظهر روز یک شنبه، فلز گران بهای داخلی با قیمت 10 میلیون و 430 هزار تومان معامله می شد که 210 هزار تومان کمتر از روز شنبه بود. به گفته فعالان، دلیل اصلی ریزش سکه، نزول بهای دلار به محدوده 24 هزار و 500 تومانی بود. ساعت 4 بعدازظهر امروز، اسکناس آمریکایی در محدوده 24 هزار و 550 تومان معامله شد که 2/1 درصد کمتر از روز شنبه بود. شاخص کل بورس و طلای 18 عیار نیز در روز یک شنبه افت ارزش را تجربه کردند تا تمام بازارها روند منفی را تجربه کنند.

افت دلار در شرایط عجیب

افت قیمت دلار در شرایطی صورت گرفت که به دلیل افزایش فاصله صرافی های بانکی و بازار آزاد، صف های خرید در بازار شکل گرفته بود. امروز صرافی های بانکی نرخ فروش دلار خود را 24 هزار و 900 تومان تعیین کردند که بیش از 600 تومان با بازار آزاد فاصله داشت. به ازای خرید 2 هزار دلار،‌یک فرد می توانست یک میلیون و 200 هزار تومان سود کسب کند. به نظر می رسد بازارساز برای جلوگیری از ورود تقاضای کاذب به بازار، طی روزهای آینده کمی فاصله بین قیمت صرافی های بانکی و بازار آزاد را کاهش دهد. با وجود این صف خرید، امروز ارزش دلار بیش از یک درصد افت کرد.

به نظر می رسد بخشی از معامله گران به صورت هیجانی به بازار ورود کردند و در واکنش به اخبار مذاکرات وین فروشنده شدند. البته نمی توان از خاطر برد که بازارساز نیز در روزهای اخیر عرضه معناداری را صورت داده است و افزایش عرضه ارز از سوی بازارساز می تواند یکی از دلایل اصلی افت قیمت دلار باشد. «اقتصاد نیوز» در گزارش صبح امروز خود اشاره کرده بود،‌ در صورتی که دلار محدوده 24 هزار و 500 تومانی را از دست بدهد،‌دچار افت معنادارتری خواهد شد. ظهر امروز دلار برای لحظاتی به محدوده 25 هزار و 400 تومانی رفت ولی به سرعت با افزایش خرید مواجه شد و به محدوده 24 هزار و 500 تومان برگشت. این موضوع نشان داد که بازار هم چنان نسبت به سطح 24 هزار و 500 تومانی حساسیت دارد. اگر قرار باشد،‌ الگوی روزهای گذشته تکرار شود،‌ در روزهای بعد باید منتظر افزایش محدود دلار بود. البته بازار نشان داده است که بیش از هر عاملی به اخبار حساس است و هر خبری می تواند تغییرات جدیدی را در روند معاملات ایجاد کند.

  • بازدهی بازارها 29 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 29 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 29 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 29 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 29 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید