نشانه های ارزی 30 فروردین

هسته سخت در بازار ارز/ نقطه چرخش در قیمت دلار

کدخبر: ۴۰۶۶۸۷
اقتصاد نیوز: قیمت 24 هزار و 500 تومان در مقام کف بازار ارز عمل کرده است. هر زمان قیمت دلار به این سطح رسیده مجددا صعودی شده است.
هسته سخت در بازار ارز/ نقطه چرخش در قیمت دلار

هر زمان اسکناس آمریکایی در سال 1400 به محدوده 24 هزار و 500 تومانی رسیده است، راه صعودی را در پیش گرفته است. در واقع هسته سختی که بازار ارز در برابر نزول به زیر آن در سال جاری مقاومت کرده است،‌ محدوده 24 هزار و 500 تومانی بوده است. طبق چنین گذشته ای، انتظار می رود که در روز جاری، قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد. روز یک شنبه هم اسکناس آمریکایی زمانی که به محدوده 24 هزار و 400تومانی رفت، با افزایش خرید مواجه شد تا بتوان باز هم از هسته سخت دلار سخن گفت.

بازارساز در پی کاهش قیمت

رفتار بازارساز ارزی نشان می دهد که به دنبال کاهش قیمت هاست. نزول کانالی قیمت دلار در صرافی های بانکی و ادامه افت قیمت در بازار متشکل ارزی از جمله نشانه هایی هستند که خبر از خواست کاهشی بازارساز می دهند. با این حال، چنین خواستی منجر به این شده است که تقاضای کاذب وارد بازار شود. به طور سنتی، زمانی که تقاضای کاذب به بازار وارد می شود، بازارساز سعی می کند کمی قیمت صرافی های بانکی را بالا بیاورد و جلوی آربیتراژ بین بازارها را بگیرد. به نظر می رسد،‌ اگر قرار باشد روال گذشته تکرار شود، بازارساز به طور موقت از خواست کاهشی خود صرف نظر کند. با این حال، نمی توان انکار کرد که در صورت توافق در وین، بازارساز حتی می تواند بدون عرضه قابل توجه، شاهد افت قیمت ها به سطوح دی ماه 99 باشد. در آن مقطع زمانی قیمت دلار در مقاطعی حتی به کانال 21 هزار تومانی نیز وارد شد.

 

دلار پشت خطی

علامت کاهشی در بازار درهم

در بازار حواله درهم، روز یک شنبه محدوده 6 هزار و 800 تومانی به راحتی از دست رفت. شکست این محدوده، انتظارات کاهشی معامله گران را بالاتر برده است. در صورتی که نرخ درهم به زیر محدوده 6 هزار و 700 تومانی برود، احتمال دارد که دلار سطح 24 هزار و500 تومانی را از دست بدهد. بازار هم چنان از لحاظ حواله ای، آمادگی شکست کانال 24 هزار تومانی را از خود نشان نداده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید