بازار ارز و سکه در انتظار توافق

قیمت طلا بالا رفت؛ قیمت سکه نه

کدخبر: ۴۰۷۴۹۶
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار ارز کماکان نزولی است مهم ترین اهرم فشار به قیمت دلار اخبار است.قیمت انواع سکه نیز با وجود افزایش قیمت طلای جهانی روند کاهشی را دنبال می‌کند.
قیمت طلا بالا رفت؛ قیمت سکه نه

به گزارش اقتصادنیوز، در آخرین روز کاری بازار ارز و سکه روند نزولی قیمت ها حفظ شد. در این مسیر نزولی قیمت دلار یک کانال افتاد اما قیمت سکه توانست بالای 10 میلیون تومان بماند و حتی کف های حمایتی را حفظ کند.

گفته می شودکاهش قیمت‌ها در بازار بیش از هر چیز تحت تاثیر انتشار اخبار مربوط به احتمال برداشته شدن تحریم‌های نفت و بانک مرکزی اتفاق افتاد. از دید برخی معامله گران ارزی هفته آینده، احتمالا هفته توافق خواهد بود و در واقع بازار با دید توافق به استقبال آخرین روز معاملات رفت مشاهدات میدانی از افزایش تراکم افراد مقابل برخی صرافی ها حکایت داشت.

ظاهرا برخی افراد تحت تاثیر این اخبار با رعایت حدود سود و زیان به در حال فروش ارز خود هستند. گرچه اگر اخبار مثبت متوقف شود یا فرایند کمی طولانی تر شود امکان بالا آمدن قیمت ها از کف وجود دارد. ولی قیمت ها در بازار فردایی نشان می دهد تصور بازار برای روز شنبه نیز فعلا نوسان در محدوده های کنونی است.

تغییرات قیمتی سکه

قیمت سکه طرح جدید در روز پنج‌شنبه کار خود را با کاهش قیمت 10 هزار تومانی نسبت به نرخ‌های انتهایی دیروز آغاز کرد و 10 میلیون و 200 هزار تومان مبادله شد. قیمت نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی در ابتدای امر نسبت به دیروز تغییری نداشت. در شروع کار بازار، نیم‌سکه 5 میلیون و 900 هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه 3 میلیون و 800 هزار تومان بود و قیمت سکه گرمی روی 2 میلیون و 100 هزار تومان قرار داشت.

قیمت سکه در ادامه نیز کاهش یافت و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 10 میلیون و 80 هزار تومان به پایان رساند.

نیم سکه، سکه ربع و سکه گرمی نیز روند کاهشی را در طول معاملات نیمه اول روز دنبال کردند. در پایان معاملات نیمه اول روز نیم سکه روی قیمت 5 میلیون و 600 هزار تومان قرار گرفت، سکه ربع 3 میلیون و 600 هزار تومان مبادله شد و قیمت سکه گرمی در حوالی 2 میلیون تومان قرار داشت.

عدم واکنش بازار سکه به رشد قیمت طلای جهانی

بازار طلای داخلی کار خود را در حالی آغاز کرد که طلای جهانی روز گذشته مرز 1790 دلار را پشت سر گذاشت، در روز پنج شنبه رفتاری نوسانی از خود نشان داد و در زمان نوشتن این گزارش بالای 1790 دلار نوسان می‌کرد.

عدم واکنش بازار طلای داخل به رشد طلای جهانی، احتمالا تحت تاثیر انتشار اخبار مربوط به لغو برخی از تحریم‌ها و افزایش امیدواری‌ها به پیشرفت مذاکرات اتفاق افتاد.

علاوه بر این نرخ دلار و یورو در شروع کار بازار متشکل نسبت به نرخ ابتدایی دیروز تغییرات منفی را به ثبت رساند و روند کاهشی را در ابتدای کار دنبال کرد. نرخ ابتدایی دلار بازار متشکل با یک تومان کاهش نسبت به روز گذشته 23 هزار و 157 تومان و نرخ ابتدایی یورو متشکل با 10 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 27 هزار و 840 تومان گزارش شد. احتمالا روند کاهشی قیمت‌ها در بازار متشکل برای بازار طلا به نشانه‌ای از اینکه آینده بازار احتمالا با ثبات و حتی کاهشی خواهد بود، تعبیر شد و قیمت‌های بازار طلا را به عقب کشید.

تغییرات قیمت دلار

اولین نرخ برای دلار نسبتا دیر بیرون آمد و نسبت به قیمت بسته شده روز گذشته 210 تومان کاهش داشت. قیمت دلار در شروع معاملات روز پنج‌شنبه روی 23 هزار و 830 تومان قرار داشت. بر اساس دیدگاه فعالان بازار این کاهش قیمت تحت تاثیر احتمال برداشته شدن تحریم مربوط به نفت و بانک مرکزی اتفاق افتاد. در همان ساعات نرخ مبادله دلار در روز شنبه آینده 23 هزار و 880 تومان بود، یعنی بازار انتظار نداشت که قیمت دلار در روز شنبه نیز خیلی صعود کند و کاهش قیمت این هفته را جبران نماید.

قیمت دلار در ادامه معاملات نیز قدری پایین آمد و حوالی ساعت 12 و 30 دقیقه روی 740 تومان بسته شد.همراه با قیمت دلار قیمت درهم نیز 60 تومان کاهش یافت و کار خود را 6 هزار و 600 تومان آغاز کرد. قیمت درهم در ادامه نیز کاهش یافت و مبادلات نیمه اول روز را با قیمت 6 هزار و 580 تومان به پایان رساند.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید