تحولات بازار طلا وارز؛

ضربه مذاکراتی به قیمت سکه و دلار + نمودار

کدخبر: ۴۰۷۶۷۱
اقتصادنیوز: هزار تومان از ارزش دلار از دست رفت، به دو علت؛ خبرهای مثبت از مذاکرات هسته ای وین و عرضه بازارساز در بازار متشکل ارزی.
ضربه مذاکراتی به قیمت سکه و دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، طی 7 روز کاری گذشته، قیمت دلار از 24 هزار و 930 تومان به محدوده 23 هزار و 850 تومان ریخت. افت هزار و 80  تومانی دلار در انتهای فروردین و ابتدای اردیبهشت ماه دو دلیل عمده داشت؛‌ خبرهای مثبت از مذاکرات هسته ای وین و عرضه بازارساز در بازار متشکل ارزی. افت قیمت دلار موجب شد که سکه بازان نیز در موقعیت فروش قرار بگیرند. در 7 روز گذشته، بازار سکه شاهد افت حدودا 500 هزار تومانی بود و به سوی محدوده 10 میلیون و 100 هزار تومان روانه شد.

افت سکه از بازار سهام سبقت گرفت

سکه در مقیاس هفتگی بیش از 4.6 درصد از ارزش خود را از دست داد. فلز گران بهای داخلی که پنج شنبه دو هفته قبل در محدوده 10 میلیون و 590 هزار تومان قرار داشت، دیروز روی عدد 10 میلیون و105 هزار تومان قرار گرفت. نکته جالب افزایش سرعت افت سکه در مقایسه با شاخص بازار سهام بود. شاخص کل بورس در هفته گذشته حدود 3 درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که سکه امامی نزدیک به 5درصد افت قیمت را تجربه کرده بود. سکه های کوچک تر حتی افت بیشتری را نسبت به سکه امامی به ثبت رساندند. نیم سکه در هفته گذشته نه تنها مرز 6میلیون تومانی را از دست داد، بلکه تا محدوده 5 میلیون و 600 هزار تومانی کاهش یافت. ربع سکه نیز به راحتی مرز 4 میلیون تومانی را واگذار کرد و به محدوده 3 میلیون و 600هزار تومانی ریخت. نیم سکه نزدیک به 10 درصد کاهش را در هفته گذشته ثبت کرد و افت ربع سکه نیز به محدوده 7 درصدی می رسید. در صورتی که روند نزولی دلار ادامه پیدا کند، احتمال دارد سکه های کوچک کاهش بیشتری را نیز تجربه کنند.

روند کاهشی در شرایطی در بازارها وجود دارد که یک خبر می تواند جهت قیمت ها را تغییر دهد. البته عده ای باور دارند عرضه بازارساز افت قیمت ها را رقم زده است و به همین دلیل اعتقاد دارند اخبار منفی هم نمی توانند تغییر معناداری در قیمت دلار ایجاد کنند.

  • بازدهی بازارهای هفته آخر فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای هفته آخر فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای هفته آخر فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید