تقویم اقتصادی بازارها در هفته اول اردبیهشت

پیش بینی رشد قیمت طلا روی خرابه های بیت کوین

کدخبر: ۴۰۸۱۵۱
هفته پیش رو ممکن است به دلیل افت بیت کوین و اعلام برنامه مالیاتی بایدن قیمت طلا صعودی شود
پیش بینی رشد قیمت طلا روی خرابه های بیت کوین

براساس گزارش اقتصادنیوز، در هفته جاری آمارهای اقتصادی زیادی در جهان منتشر می شود که می تواند بازار را تا حدی تکان دهد.

هفته برای دلار:

کالاهای با دوام و سفارشات اصلی کالاهای با دوام همراه با ارقام اعتماد مشتری در اوایل هفته منتشر می شوند.انتظار می رود کالاهای با دوام اصلی و شاخص های اطمینان مصرف کننده بیشترین تأثیر را بر دلار داشته باشند.

روز پنجشنبه ، تمرکز بر سه ماهه اول تولید ناخالص داخلی و ارقام مطالبات بیمه بیکاری است. انتظار می رود که رقم تولید ناخالص داخلی در روز کلیدی تر باشد.

در پایان هفته ، هزینه های شخصی و ارقام شاخص قیمت فدرال رزرو مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در زمینه سیاست های پولی ، فدرال نیز در روز چهارشنبه جلساتی برگزار خواهد کرد. با توجه به اینکه بازارها انتظار دارند بانک مرکزی سیاست های خود را بر بازار ها تحمیل کند ، نرخ بهره حوزه اصلی تمرکز خواهد بود. این آمارها بر شاخص دلار اثر گذار خواهند بود در هفته  ای که گذشت، دلار با افت 0.76٪ به 90.859 رسید.

 

هفته برای یورو:

این هفته در بخش داده های اقتصادی یورو نیز آمارهای زیادی منتشر خواهد شد. احساسات تجاری آلمان و ارقام اعتماد مصرف کننده باعث پیشرفت امور می شود.

انتظار می رود که هر دو مجموعه اعداد در روزهای دوشنبه و چهارشنبه تأثیری بر بازار داشته باشند. روز پنجشنبه ، اقتصاد آلمان دوباره مورد توجه قرار گرفته و آمار بیکاری در این زمینه اعلام خواهد شد. با نگرانی از آینده اقتصادی آلمان ، انتظار می رود جهش بیکاری موجب افزایش یورو شود.

در پایان هفته ، ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول برای منطقه یورو و کشورهای عضو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آمار دیگر شامل ارقام تورم آوریل ، هزینه های مصرف کننده فرانسه و آمار بیکاری در منطقه یورو است.

یورو هفته با 1.00٪ افزایش به 1.2097 دلار رسید.

تقویم

هفته برای طلا:

قیمت طلا تلاش کرد تا سطح هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس را کنترل کند - به گفته تحلیلگران ، این سطح که یک بار شکسته شد می تواند به بالاتر رفتن 1900 دلار در هر اونس کمک کند.

حتی اگر ورود به هزار و ۸۰۰ دلار در حال حاضر ناموفق بود ، تحلیلگران همچنان نسبت به جهت قیمتی کوتاه مدت طلا خوش بین هستند. چشم انداز مثبت به طور عمده به دو عامل منجر می شود - فروش اخیر بیت کوین و برنامه رئیس جمهور آمریکا جو بایدن برای دو برابر کردن نرخ مالیات بر سود سرمایه برای ثروتمندان آمریکایی.

دانیل پاویلونیس ، کارگزار ارشد به کیتکو نیوز گفت: هفته آینده ممکن است به دلیل افت بیت کوین و اعلام برنامه مالیاتی بایدن ، فلز گرانبها را به سمت بالا سوق دهد.

هفته برای بیت کوین:

سرمایه گذاران رمزنگاری باید چشم خود را به بیت کوین معطوف کنند زیرا برخی از کارشناسان هشدار می دهند که سقوط ممکن است در آینده نزدیک دیده شود.

به نظر می رسد بیت کوین خیلی سریع رشد کرده است و ممکن است تصحیحی در راه باشد. وقتی این اتفاق می افتد ، سرمایه گذاران در ارز رمزنگاری شده می توانند ضررهای عمده ای را شاهد باشند. جی پی مورگان (بانک بین المللی) یکی از کارشناسان نگران احتمال سقوط بیت کوین در آینده نزدیک است.

البته کارشناسان دیگر انتظار دارند ارز رمزنگاری شده در بلند مدت افزایش پیدا کند. این شامل این احتمال می شود که بتواند نقطه عطف ۱۰۰ هزار دلاری را تا پایان سال بشکند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید