دامنه نوسان بازار ارز کوتاه شد

هدف بازارساز در بازار ارز /کف جدید قیمت دلار

کدخبر: ۴۰۸۱۸۱
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار امروز احتمالا کف سازی جدیدی خواهد کرد اما اگر قیمت دلار در بازار ارز به زیر 23 هزار و 800 تومان برود فاز معامله گران نزولی خواهد شد.
هدف بازارساز در بازار ارز /کف جدید قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، اگر قیمت دلار از مرز 24 هزار تومانی عبور نکند، انتظارات کاهشی در بازار بار دیگر فعال خواهند شد. این اتفاقی بود که در همان انتهای روز یک شنبه رخ داد و با عدم عبور اسکناس آمریکایی،‌فروش ها در بازار پشت خطی شدت گرفت. به نظر می رسد بخشی از دلیل افت دلار، هراس نوسان گیران از عرضه بازارساز باشد.

به گفته فعالان، بازارساز به دنبال آن است که قیمت ها را به آرامی پایین ببرد. در این راستا، از نگاه آن ها بازارساز در ابتدا سعی خواهد کرد قیمت را در دامنه محدودی زندانی کند و پس از آن، از کف دامنه تعیین شده پایین بکشد. به عنوان مثال،‌ در هفته های ابتدایی سال 1400، قیمت دلار در دامنه 24 هزار و 500 تا 25 هزار تومان زندانی بود تا اینکه بازارساز قیمت را به آرامی به محدوده24هزار و 400 تومانی برد. در روزهای اخیر دامنه جدید نوسان دلار کوتاه تر شده است و رفت و برگشت قیمتی نیز کاهش یافته است.

دلار پشت خطی

کوتاه شدن فاصله سقف و کف دلار

 در این روزها کف قیمت دلار 23 هزار و 780 تومان بوده است و سقف قیمتی نیز بالای 23 هزار و 920 تومان نبوده است. به نظر می رسد، بازارساز با کوتاه تر شدن دامنه نوسان به دنبال آن است که نوسان گیران را بیش از پیش خسته کند و زمینه خروج خودخواسته آن ها را از بازار را فراهم آورد. در روزهای اخیر معامله گران نیز به واسطه کاهش نوسانات و فضای انتظاری- مذاکراتی بازار چندان حاضر به معامله نبودند. آن ها در جست و جوی فرصتی هستند که یا از لحاظ فنی قیمت دلار دچار تغییر معناداری شود یا خبر سیاسی تعیین کننده ای به بازار برسد. در صورتی که امروز بازار زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود، کف قیمتی جدیدی در بازار ارز به ثبت خواهد رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید