سکه امامی مرز ۱۰ میلیون را حفظ کرد

ریزش گرم طلا به زیر یک میلیون + نمودار

کدخبر: ۴۰۸۳۸۱
اقتصادنیوز: امروز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1400، رکوردهای کاهشی جدیدی در بازار ارز، سکه و طلا به ثبت رسید.
ریزش گرم طلا به زیر یک میلیون + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در سومین روز هفته، هر گرم طلای ۱۸ عیار مرز حساس یک میلیون تومان را از دست داد و به بهای ۹۹۶ هزار تومان رسید. افت ۳/۱ درصدی گرم طلا موجب شد که به قعر قیمتی از اواخر دی ماه برسد. به باور فعالان، اگر گرم طلا زیر مرز یک میلیون تومانی باقی بماند،‌احتمال افت تا ابتدای کانال ۹۰۰ هزار تومانی وجود دارد. طلای ۱۸ عیار در حالی مرز یک میلیون تومانی را از دست داده است که در اواخر مهرماه، به بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز رفته بود.

امروز در بازار سکه امامی نیز قیمت این فلز گرانبها برای ساعاتی زیر مرز ۱۰ میلیون تومانی نوسان کرد. با این حال، در اواخر روز معامله گران توانستند با خریدهای خود سکه را به مرز ۱۰ میلیون تومانی برسانند. سکه نیز در تنها انتهای دی ماه بود که نوسان زیر مرز ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده بود. در آن مقطع زمانی، قطعی شدن پیروزی بایدن چنین انتظاری را در میان معامله گران ایجاد کرده بود که تحریم های آمریکا رفع  خواهد شد. در شرایط کنونی نیز چنین حسی در بازار وجود دارد و مذاکرات میان ایران و قدرت های جهانی موجب شده است که خریداران بازار سکه و طلا عقب نشینی کنند.

در این میان می توان متغیر اصلی نزول سکه و طلای ۱۸ عیار در روز دوشنبه را کاهش قیمت دلار دانسست. اسکناس آمریکایی در روز دوشنبه به راحتی حمایت حساس ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و افت یک درصدی را تجربه کرد. بخشی از افت قیمت دلار ناشی از کاهش ارزش حواله درهم بود. حواله درهم در مقاطعی از روز دوشنبه به زیر سطح ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی رفت. تحلیل گران فنی دلار باور دارند در صورتی که قیمت زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود، اسکناس آمریکایی توان نزول به کانال ۲۲ هزار تومانی را خواهد داشت. در انتهای دی ماه حتی به کانال ۲۱ هزار تومانی نیز رفته بود.

امروز برخلاف بازار ارز، سکه و طلا که افت های قابل توجهی را تجربه کردند،‌ فضا در بازار سهام آرام تر بود و شاخص کل این بازار به افت یک دهم درصدی قناعت کرد.

  • بازدهی بازارها 6 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 6 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 6 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 6 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 6 اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید