قیمت سخت در بازار طلا شکست

فنر قیمت طلا پرید؛ اونس در سقف 10 هفته ای

کدخبر: ۴۱۰۴۸۱
اقتصاد نیوز: قیمت طلا بالاخره مرز 1800 دلار را رد کرد. مرز که تبدیل به مقاومت سخت در برابر این بازار شده بود.
فنر قیمت طلا پرید؛ اونس در سقف 10 هفته ای

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا بالاتر از مقاومت اصلی فنی در سطح 1800 دلار عبور کرد و به بالاترین سطح 10 هفته رسید. قیمت نقره نیز در بالاترین سطح نه هفته ای قرار گرفت. حرکت به بالاتر از 1800 دلار طلا ، سفارشات خرید از پیش تعیین شده در بازارهای آتی را به دنبال داشت و قیمت ها را  بالاتر برد. نزول شاخص دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق قرضه که از اوج این هفته عقب مانده اند ، فیمت طلا را تقویت کرد. همچنین ممکن است نگرانی های روزافزون در مورد مسئله دار شدن تورم جهانی در ماه های آینده ، خرید طلا و نقره را به عنوان یک پناهگاه در برابر فشارهای جدی تورمی تقویت کند.

قیمت طلا با عبور از مرز 1800 دلار به سرعت به سوی سطوح بالاتر خیز برداشت و خود را تا نزدیک 1820 دلار بالا برد اما در ادامه کمی روند رشد قیمت تعدیل شد.

"افزایش انتظارات تورم و سئوالات پیرامون کاهش افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی در کانون توجه سرمایه گذاران قرار دارد. علی رغم افزایش اخیر تورم ، بانک های مرکزی موضع تطبیقی ​​خود را در گفتار و عمل برای افزایش ندادن نرخ بهره حفظ کرده اند. بازارها به طور عصبی برای نتیجه افزایش تورم و واکنش بانک های مرکزی آماده هستند ترس از آمدن تورم سفارش های خرید در بازار طلا را افزایش داده است. علیرغم نشانه های بیشتر بهبود اقتصادی به نظر می رسد خوش بینی سرمایه گذاران برای بهبود سریع در ماه آوریل کاهش یافته است. در صورت ادامه روند نزولی خوش بینی در ماه مه ، تحلیل گران اعتقاد دارند که این می تواند برای تقاضای پناهگاه طلا مثبت باشد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید