گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

حضور زیرپوستی خریداران سکه در بازار + نمودار

کدخبر: ۴۱۱۰۷۹
اقتصادنیوز: امروز یک شنبه 19 اردیبهشت 1400، سرعت رشد در بازار سکه نسبت به سایر بازارها بیشتر بود.
حضور زیرپوستی خریداران سکه در بازار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در دومین روز هفته، سکه امامی نه تنها توانست حمایت 9 میلیون و 500 هزار تومانی را حفظ کند که توانست خود را به آستانه محدوده 9 میلیون و 700 هزار تومان برساند. ساعت 5 بعدازظهر امروز فلز گران بهای داخلی با قیمت 9 میلیون و 680 هزار تومان به فروش رفت که فاصله 1.1 درصدی با قیمت بسته شده روز شنبه داشت.

بخشی از افزایش قیمت سکه امامی ناشی از رشد بهای دلار در بازار داخلی بود. احتمال افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی دیگر عاملی بود که موجب شده بود، حضور سکه بازان در بازار به صورت ملموس تری احساس شود. طلا در انتهای هفته گذشته توانست در ابتدا مرز هزار و 800 دلاری را فتح کند و در ادامه تا قله هزار و 830 دلار نیز افزایش قیمت را تجربه کرد.

 نزدیک به 90 درصد کارشناسان وال استریت در نظر سنجی کیتکو رای به افزایش قیمت طلا داده اند. این مساله نشان می دهد که انتظارات افزایشی برای طلا در حد بالایی قرار دارد. به نظر می رسد یکی از دلایلی که موجب شد سکه در صدر جدول بازدهی روز یک شنبه قرار بگیرد،‌ همین امید سکه بازان به صعود طلا بود. افزایش 6 دهم درصدی قیمت دلار دیگر عاملی بود که سکه را در مسیر افزایشی داد.

دلار در ابتدای روز یک شنبه رفتار کاهشی داشت و زیر محدوده حمایتی 21 هزار و 500 تومانی نوسان کرد. معامله گران زمانی که متوجه شدند، بازار کشش حرکت به زیر مرز 21 هزار تومانی را ندارد، به سرعت در موقعیت خرید قرار گرفتند و توانستند اسکناس آمریکایی را به بالای محدوده 21 هزار و 600 تومانی ببرند. افزایش نرخ حواله درهم دیگر عاملی بود که بهای دلار را تحریک کرد. در کنار این، معامله گران عنوان می کنند که پس از افت شدید هفته گذشته، برخی از خریداران به بازار بازگشته اند.

در روزی که سکه، دلار و گرم طلای 18عیار روند صعودی داشتند، بازار سهام به روند نزولی خود ادامه داد. امروز شاخص کل بورس بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

 

 

 

  • بازدهی بازارها 19 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 19 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 19 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 19 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 19 اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید