قیمت دوج کوین افزایش یافت

پشت پرده بازی ایلان ماسک با رمزارزها/کودتا علیه بیت کوین

کدخبر: ۴۱۲۱۴۴
برخی از تحلیل‌گران اظهارات ایلان ماسک در مورد کنار گذاشتن بیت کوین به خاطر مسائل زیست محیطی را ریاکارانه می‌دانند و علت اصلی را در جای دیگری جستجو می‌کنند.
پشت پرده بازی ایلان ماسک با رمزارزها/کودتا علیه بیت کوین

به گزارش اقتصاد نیوز، از بین 4 ارز دیجیتال مهم دنیا بازدهی بیت کوین، اتریوم و باینانس در 24 ساعت گذشته منفی بود و تنها دوج تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت رساند.

روند قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین بعد از توئیت ایلان ماسک در روز چهارشنبه و انتشار خبر مربوط به تعیلق پذیرش ارزهای دیجیتال توسط تسلا افت کرد و به زیر 50 هزار دلار کشیده شد. قیمت بیت کوین دوباره بالا رفت و در حوالی 51 هزار دلار قرار گرفت.

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود. قیمت بیت کوین دوباره به زیر 50 هزار دلار کشیده شد و در زمان نوشتن این گزارش در حوالی 49 هزار دلار نوسان می‌کند. سرمایه بازار بیت کوین در حال حاضر زیر یک تریلیون دلار قرار دارد. تغییرات قیمتی باینانس و اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته منفی بود. اما قیمت دوج کوین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 27 درصد افزایش یافته است. برخی تحلیل‌گران رشد قیمت دوج کوین را با شائبه جایگزینی بیت کوین با آن برای انجام مبادلات شرکت خودرو سازی تسلا مرتبط می‌دانند. زیر ایلان ماسک در یک نظر سنجی توئیتری از مردم پرسیده بود که آیا تسلا باید دوج کوین را به عنوان وسیله پرداخت قبول کند یا خیر؟

در اکوایران ببینید: صعود بیت کوین، افزایش قیمت و محبوبیت در ایران

اظهارات ایلان ماسک تا چه حد صادقانه بود؟

ایلان ماسک علت به تعلیق درآوردن پذیرش بیت کوین را مصرف زیاد انرژی برای استخراج آن و نگرانی‌های زیست محیطی عنوان کرد. اما تحلیل‌گران معتقدند همین مسئله که استخراج بیت کوین‌های جدیدتر به محاسبات و مصرف انرژی بیشتری احتیاج دارد باعث شده است که شبکه بیت کوین ایمن باشد. استخراج بیت کوین سوم از بیت کوین دوم انرژی بیشتری می‌برد. استخراج بیت کوین سوم با ثبت اطلاعات همه مبادلات قبلی و مبادله جدید همراه است. این فرایند باعث می‌شود که رفته رفته سرعت استخراج کاهش پیدا کند. انرژی زیاد صرف شده نیز به منظور ایمن سازی سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از قسمت‌های مهم و شاید مهم‌ترین قسمت ایده اساسی پشت بیت کوین نیز همین است. عرضه بیت کوین رفته رفته کاهش می‌یابد و در نهایت تعداد بیت کوین‌های موجود در دنیا ثابت می‌شود. کارشناسان ارزهای دیجیتال معتقدند با ادامه فرایند استخراج بیت کوین شبکه رفته رفته ایمن می‌شود و نیاز به مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

از طرفی فرایند استخراج دوج کوین نیز مانند بیت کوین است و به انرژی زیادی احتیاج دارد. اما ایلان ماسک از مردم پرسید که آیا باید دوج کوین را جایگزین بیت کوین کند یا خیر؟

این تحلیل‌ها مدعی هستند که اظهارات ایلان ماسک در مورد تعلیق استفاده از بیت کوین به خاطر مسائل زیست محیطی ریاکارانه است و علت اصلی باید چیز دیگری باشد. آن‌ها معتقدند برایند اقدامات ایلان ماسک، شرکت خودرو سازی الکتریکی تسلا و برنامه‌های موسسه SpaceX برای بردن توریست به فضا ما را به سمت انرژی‌های پایدار نبرده است.

فضا

لازم به ذکر است، ایلان ماسک مالک موسسه تحقیقات فضایی SpaceX است، یکی از برنامه‌های این موسسه بردن توریست به فضا است تا از این طریق پروژه‌های اکتشاف فضایی خود را پشتیبانی مالی کند، از برنامه‌های میان مدت و بلند مدت این موسسه ساختن پایگاهی در ماه و حرکت از آن‌جا به سمت مریخ و شروع سکونت انسان روی مریخ است. برخی از کارشناسان معتقدند بین برنامه‌های بلندپروازانه ایلان ماسک و بازی با رمزارزها رابطه وجود دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید