طلا ارزان شد

کدخبر: ۴۱۲۱۶۵
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۸۲۵ دلار و ۴۲ سنت رسید.
طلا ارزان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز،  در حالی که تقویت دلار و بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا سبب آسیب دیدن جذابیت بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری شده است، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و در مسیر ثبت افت هفتگی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۸۲۵ دلار و ۴۲ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد افت نزدیک به نیم درصدی بوده است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۰۹ درصد رشد به ۱۸۲۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «وقتی شما شاهد افزایش سوددهی اوراق قرضه و تقویت دلار هستید، فضا برای بازار طلا نامساعد می شود به ویژه وقتی در آستانه تعطیلات پایان هفته قرار دارید.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته باشی ماند و در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز به بالای رقم کلیدی ۱.۶ درصد رسید و در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت. افزایش سود اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

آمارهای منتشر شده از اقتصاد آمریکا در هفته جاری نشان داد که قیمت های مصرف کننده رشدی بیش از انتظار داشته و ادعاهای بیکاری به پایین ترین رقم ۱۴ ماه گذشته رسیده است. این وضعیت نگرانی ها از افزایش نرخ تورم و احتمال بالا رفتن نرخ بهره را افزایش می دهد.

اینز افزود: «در حال حاضر هیچ خبری حاکی از آنکه فدرال رزرو قصد تغییر سیاست پولی را داشته باشد در دست نیست. از این رو من فکر می کنم روند حرکت طلا همچنان افزایشی خواهد بود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید