طلا صبح روند افزایشی و ظهر روند کاهشی داشت

قیمت اونس جهانی طلا اسیر بازی دلار

کدخبر: ۱۵۴۶۳۲
قیمت اونس جهانی دلار پس از کف شکنی در هفته گذشته، از اولین روز کاری این هفته در بازارهای جهانی (دیروز) تحت تاثیر کاهش شاخص ارزش دلار با توقف روند کاهشی و در ادامه افزایش قیمت همراه شد. روند افزایش قیمت طلا صبح امروز نیز ادامه پیدا کرد. به گونه ای از جمعه تا امروز صبح قیمت اونس طلا تقریبا 12 دلار افزایش یافت. اما در ادامه روز با دخیل شدن بیشتر شاخص ارزش دلار از شدت آن کاسته شد تا جایی که در ظهر امروز روند قیمت اونس طلا تغییر کرده و بار دیگر کاهشی شد. مقارن صبح امروز به وقت تهران شاخص ارزش دلار که روز دوشنبه در محدود 100 بود حرکت تقویتی خود را آغاز کرده و به 101.18 رسید. در ادامه با رسیدن به ظهر شاخص دلار به عدد 101.36 رسید و توانست روند قیمت اونس طلا را در حد چند سنت تغییر داده و کاهشی کند. با تداوم تقویت دلار سرانجام هر اونس طلا در ساعت یک بعد از ظهر به قیمت 1188 دلار رسید.
قیمت اونس جهانی طلا اسیر بازی دلار

در شرایط کنونی باتوجه به پایدار نبودن قیمت فعلی یعنی 1188 دلار برای هر اونس، اطلاع از دو سطح مقاومتی و حمایتی اهمیت بیشتری پیدا می کند. سطح مقاومتی کنونی برای اونس طلا قیمت 1200 دلار است. اگر طلا بتواند از این سطح عبور کند رسیدن به قیمت 1210 دلار دور از ذهن نبوده و محتمل است. از آن طرف سطح حمایتی اونس در حال حاضر 1180 دلار است. در صورتی که این سطح حمایتی شکسته شود آن وقت باید انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را داشت.

با این همه در حال حاضر ارزش دلار مهمترین بازیگر در افزایش قیمت دلار است. چرا که عوامل موثر دیگر مانند تقاضای طلای چین، مشخص شده که نسبت به سال 2015 کاهش پیدا کرده است.

موسسه گلدمن ساکس از روند تثبیت ارزش قیمت دلار تحلیل داده است. اما به این نکته نیز اشاره می کند که همه چیز در گرو جلسه بانک مرکزی آمریکا به منظور تعیین نرخ بهره است. ماجرا وقتی جالب می شود که بدانیم 93.5 درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده اند عقیده دارند که نرخ بهره آمریکا در اجلاس 14 دسامبر افزایش خواهد یافت. در صورتی که این اتفاق رخ دهد باید انتظار یک تلاطم در بازار طلا را داشته باشیم.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده به خصوص وضعیت رشد اقتصادی در سه ماه سوم و آمارهای اشتغال و بیکاری در ماه نوامبر می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید