گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

جوسازی سیاسی در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۴۱۳۲۳۴
اقتصادنیوز: امروز 18 اردیبهشت 1400 در چهارمین روز هفته، دلار و سکه راه صعودی را در پیش گرفتند.
جوسازی سیاسی در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز اسکناس آمریکایی به بالای مرز ۲۳ هزار تومانی رفت و سکه امامی فراتر از محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، افزایش قیمت دلار بیشتر ناشی از جوسازی سیاسی معامله گران بود و رشد سکه را نوسانات افزایشی طلای جهانی تسریع کرد. بر اساس صحبت های معامله گران، بازار در روز سه شنبه به خبری از رویترز تکیه کرد که راه بازگشت بایدن به برجام را پرپیچ و خم توصیف می کرد. در کنار این، طولانی تر شدن مذاکرات هسته ای موجب شده است که انتظارات برای شکل گیری توافق و برداشته شدن تحریم ها در بازار پایین تر بیاید. در چنین شرایطی، تنها عرضه بازارساز می توانست تا حدی ضربه گیر نوسانات افزایشی بازار باشد. با این حال، به نظر می رسد عرضه بازارساز در روز سه شنبه به تنهایی برای تغییر مسیر بازار کافی عمل نکرده است. تحلیل گران فنی باور دارند،‌ در صورتی که دلار بتواند خود را بالای مرز ۲۳ هزار تومانی تثبیت کند،‌ با موج بیشتری از تقاضا رو به رو خواهد شد. این در حالی است که برای قرار گرفتن اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی نیاز است که سطح ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی از دست برود.

امروز در بازار سکه نیز دو اتفاق رخ داد که امید معامله گران این بازار برای رشد قیمت را بالاتر برد. از یک سو بهای طلا در بازارهای جهانی توانست تا ساعت ۴ بعدازظهر خود را بالای محدوده هزار و ۸۵۰ دلار تثبیت کند و از سوی دیگر، قرار گرفتن سکه بالای محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی،‌ امیدهای افزایشی بازیگران سکه را بیشتر کرد. تحلیل گران فنی باور دارند در صورت تثبیت سکه بالای محدوده یاد شده،‌ امکان افزایش فلز گران بهای  داخلی تا محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. این در حالی است که سکه در صورت از دست رفتن محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، حمایت ۹ میلیون و ۸۰۰هزار تومانی را در دسترس خواهد داشت.

در چهارمین روز هفته در بازار طلا نیز قیمت ها روند صعودی داشتند. به عنوان مثال گرم طلای ۱۸ عیار توانست نزدیک به ۳ درصد افزایش پیدا کند و به محدوده یک میلیون و ۳۰هزار تومان برسد.

  • بازدهی بازارها 28 اردیبهشت1400
  • بازدهی بازارها 28 اردیبهشت1400
  • بازدهی بازارها 28 اردیبهشت1400
  • بازدهی بازارها 28 اردیبهشت1400
  • بازدهی بازارها 28 اردیبهشت1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید