سه عامل افزایش قیمت سکه

زندان کوچک قیمتی در بازار سکه امامی

کدخبر: ۴۱۴۴۱۷
اقتصادنیوز: سه عامل موجب شده دیدگاه های صعودی در بازار سکه تقویت شود. کاهش قیمت بیت کوین، افزایش قیمت سکه در پشت خط و خوش بینی به رشد قیمت دلار این سه عامل هستند. اما در صورت بروز این اتفاق قیمت سکه تا کجا بالا می رود؟
زندان کوچک قیمتی در بازار سکه امامی

به گزارش اقتصادنیوز،قیمت سکه در روزهای اخیر توان خروج از یک دامنه قیمتی را از خود نشان نداده است. سکه از یک سو قدرت عبور از محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را از خود نشان نداده و از سوی دیگر، راهی برای شکست حمایت ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیدا نکرده است. تحلیل گران فنی باور دارند، فلز گران بهای داخلی درصورت شکست سقف یا کف این دامنه، با افزایش معنادار فروش یا خرید مواجه خواهد شد.

در شرایط کنونی افزایشی های بازار بیشتر امیدوار هستند که محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شکسته شود. این خوش بینی ناشی از سه عامل جدید در بازار است.

سکه حباب

نخست؛  دیروز سکه نه تنها توانست  مرز ۱۰ میلیون تومانی را با قدرت حفظ کند که در معاملات پشت خطی توانست خود را به بالای محدوده ۱۰  میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بکشاند.

دوم؛عامل دیگری امیدواری سکه بازان، روند بهای اونس طلا در بازارهای جهانی است. رمزارزهای مهم دیروز نیز بیشتر در دامنه نزولی حرکت کردند و این مساله موجب شد که معامله گران شانس طلا برای رشد قیمت را بالاتر تخمین بزنند. برخی تحلیل گران باور دارند، با کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم، معامله گران از بازار رمزارزها خارج خواهند شد و به سوی بازار طلا خواهند رفت. افزایش قیمت طلا منجر به رشد بهای سکه در بازار داخلی خواهد شد.

سکه پشت خطی2

عامل سومی خوش بینی افزایشی های سکه عبور دلار از مرز ۲۳ هزار تومانی در معاملات شب گذشته بود. در صورتی که اسکناس آمریکایی امروز به نوسان بالای خط ۲۳ هزار تومان ادامه دهد، سکه نیز از راه افزایشی خود عقب نشینی نخواهد کرد. به باور بیشتر معامله گران بازار آینده سکه به روند قیمت دلار گره خورده است.

 

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید