نقطه اطمینان بازار سکه

درخشش سکه در آسمان اونس طلا

کدخبر: ۴۱۴۹۳۲
اقتصاد نیوز:پیش بینی می شود قیمت سکه امروز از محدوده حساس عبور کند افزایش قیمت طلا و رشد قیمت دلار محرک های امروز بازار سکه هستند.
درخشش سکه در آسمان اونس طلا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه در پنجمین روز هفته می تواند یکبار دیگر به بالای محدوده حساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قدم بگذارد. بهای اونس طلا در بازارهای جهانی به یک قدمی مرز هزار و ۹۰۰ دلاری رسیده است و افزایش بهای فلز زرد می تواند منجر به درخشش سکه شود. با این حال، قیمت سکه برای رشد نیاز به همراهی قیمت دلار دارد. به نظر می رسد ماندن دلار بالای مرز ۲۳ هزار تومانی میتواند کم کم خریداران را در بازار سکه فعال تر کند.

سکه حباب

 فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر از لحاظ بنیادی ظرفیت رشد قیمت را داشت ولی معامله گران در خرید بسیار محتاط عمل می کردند و همین مساله موجب شد که قیمت سکه رشد خاصی را تجربه نکند. ارزش ذاتی سکه در روزهای اخیر همواره بالاتر از ارزش بازاری بوده است. در واقع سکه در بازار ارزان تر از ارزش واقعی اش معامله شده است. این مساله نشان می دهد که سطح تقاضا در بازار قابل توجه نبوده است. اگر تقاضا در بازار در سطح عادی نیز قرار داشت، با توجه به ارزش ذاتی، سکه باید با ارقام بالاتری مورد معامله قرار می گرفت.

سکه پشت خطی2

به نظر می رسد مهم ترین دلیل کمبود تقاضا در بازار و احتیاط معامله گران سکه، هراس از افت یکباره دلار باشد. برخی سکه بازان عنوان میکنند که ممکن است در خردادماه، بخشی از  تحریم ها برداشته شوند و این مساله قیمت دلار را به صورت یکباره پایین ببرد. در صورتی که سکه بازان اطمینان پیدا کنند که خبری از ریزش دلار نیست، با قدرت بیشتری در بازار حضور خواهند یافت. سکه در صورتی که بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تثبیت شود، می تواند ارقام بالاتری را نیز به چشم ببیند.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید