بیت کوین افت دوباره را تجربه کرد

طلا ۴ هزار دلار می شود/رونق استخراج بیت کوین

کدخبر: ۴۱۶۲۰۱
برخی کارشناسان گفتند که قیمت طلا در 3 سال آینده به 4000 دلار می رسد ، زیرا گفته می شود تورم واقعی 12 درصد است. به دلیل یارانه ها استخراج بیت کوین در آرژانتین رونق گرفته است.
طلا ۴ هزار دلار می شود/رونق استخراج بیت کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بسیاری از خوانندگانی که افزایش اخیر قیمت طلا را دنبال می کنند ، باید در حال حاضر خوشحال باشند.

پس از رسیدن به بالای 1950 دلار آمریکا در هر اونس در ژانویه (دی) 2021 ، روند طولانی روند نزولی قیمت وجود داشت. بدون در نظر گرفتن افت ناگهانی و بهبود در اوایل ماه مارس (اردیبهشت) ، سرانجام طلا روند صعودی به خود گرفت. از 31 ماه مه ، هر اونس طلا 1،907 دلار آمریکا بود.

اقدام اخیر قیمت طلا به دلیل نگرانی های مربوط به تورم ، نوسانات شدید رمزنگاری ها ، پایین آمدن دلار آمریکا ، اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده و افزایش تنش های ژئوپلیتیکی جهان است که شاید بدتر از آن شود.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که بدهی عظیم ایالات متحده و افزایش تورم احتمالی می تواند باعث افزایش قیمت طلا شود همچنین تصویب اخیر چین برای  واردات عظیم طلا در شارژ قیمت این فلز اثر گذار است. در همین حال ، جروم پاول رئیس فدرال رزرو گفت که سیاست پولی این نهاد بدون تغییر باقی خواهد ماند و ترس از افزایش تورم را کم اهمیت جلوه می دهد.

طلا

 

افت دوباره بیت کوین

در حالی که بازار گسترده رمزنگاری از رکود دردناکی رنج می برد ، گزارش جدید روز دوشنبه نشان می دهد که استخراج کنندگان بیت کوین (BTC) در آرژانتین با بهره گیری از سیاست های پیچیده انرژی ، در حال رونق هستند.

گزارشی از بلومبرگ که در بوینس آیرس تایمز بازنشر شد می گوید که استخراج مسکونی بیت کوین  به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله کنترل ارز ، یارانه های انرژی و تورم کوچک در حال افزایش است.

ترکیبی از شرایط مطلوب حتی توجه بین المللی را به خود جلب کرده است ، زیرا شرکت استخراج کننده کانادایی Bitfarms Ltd. به دنبال ایجاد آنچه بزرگترین عملیات استخراج در آمریکای جنوبی است - بخشی از شکوفایی صحنه تجارت رمزنگاری در سراسر کشور است. در اوایل سال ، Bitfarms تخمین زده بود که تسهیلات جدید می تواند BTC را با هزینه ای بیش از 4000 دلار برای هر سکه استخراج کند.

در اکوایران ببینید : جنگ جهانی بیت کوین این بار در ایران

علی رغم بازگشت از پایین حد در معاملات آسیا ، بیت کوین در مسیر رکورد دومین درصد کاهش ماهانه خود است.

ارز رمزنگاری شده نزدیک به 36هزار و 200 دلار تغییر قیمت داد که 37.5٪ ضرر برای ماه مه (خرداد) است. قیمت ها در اوایل امروز به کمترین میزان 34هزار و 195 دلار رسید.

با توجه به داده های Bitstamp ، کاهش ماهانه 37٪ افت در نوامبر(بهمن) 2018 را پشت سر می گذارد و فقط از افت 40٪ در سپتامبر(شهریور) 2011 است.

بیت کوین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید