تقویم اقتصادی در هفته سوم خرداد

آمار مهم برای طلا و دلار/ اثر پایان کرونا بر بیت کوین

کدخبر: ۴۱۷۳۳۴
تحلیل‌گران اخیرا یکی از عوامل اساسی که می‌تواند به رشد طلا و تضعیف دلار منجر شود را تقویت یوآن عنوان کرده بودند. پایان کرونا می تواند به کاهش تجارت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی منجر شود.
آمار مهم برای طلا و دلار/ اثر پایان کرونا بر بیت کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در هفته ای که گذشت داده های موسسه ISM در بخش خدمات و تولید منتشر شد و داده های اشتغال در بخش خصوصی ADP در روز پنجشنبه نزدیک به 1 میلیون نفر منتشر شد که داده بسیار خوبی بود و به نوعی انتظار بازار را برای داده های NFP بالا برد و باعث افزایش قدرت دلار هم شد اما گزارش اشتغال مورد انتظار روز جمعه کمی کمتر از انتظارات پیش بینی شده بود( 559 هزار نفر) که مقداری باعث ضعف دلار هم شد اما افزایش استخدام در بخشهای اصلی در این گزارش، میتواند نشان مثبتی باشد و نرخ بیکاری از 6.1 درصد در آوریل به 5.8 درصد کاهش یافت.

در حالی که چالش ها در یافتن کارگر،به ویژه در بخش کم دستمزد، همچنان در گزارش های کیفی برجسته شده است،افزایش رشد شغلی، حداقل اندکی ، با این مفهوم که کمبود نیروی کار عامل اصلی محدود کننده بهبود اقتصادی هستند مطابقت دارد.

نکته جالب در داه های NFP این ماه این بود که برای دومین ماه متوالی شاهد افت اشتغال در ساخت و ساز هستیم( منفی 20 هزار نفر) که با توجه به قدرت فعالیت در این بخش،عجیب به نظر می رسد.

 در همین حال خرده فروشی ، خدمات مالی و اشتغال دولت فدرال  با کاهش 117 هزار نفر روبروی بود اما میزان اشتغال در بخش خدمات مانند اوقات فراغت و مهمان نوازی با رشد همراه بود. میزان اشتغال در این بخش ، 292 هزار شغل بیشتر از دوره قبل بود.

به طور کلی این گزارش اشتغال (NFP) میتواند تاییدی بر صحبت های اعضای FED باشد که هنوز با اهداف خود فاصله داریم.

 در هفته پیش رو داده های شامل اعتماد به نفس مصرف کننده منتشر میشود که باید احتمالا ثابت بماند ، اما به دنبال افزایش بیشتر انتظارات تورمی می تواند اضطراب بیشتر مصرف کنندگان را نشان دهد.  در این هفته، تراز تجاری ممکن است به میزان ناچیزی کاهش یابد ، اما این احتمالاً منعکس کننده مسائل پیرامون زنجیره تأمین و مشکل در تهیه اجزا و قطعات به جای هرگونه افت تقاضای داخلی است.

در نیمه اول هفته ، آمار تولید و تولید مسکن در ایالت نیویورک اعلام می شود. انتظار داشته باشید که در اوایل هفته تعداد تولیدات مه بیشترین علاقه بازار را به خود جلب کند. پس از یک چهارشنبه آرام ، تمرکز آمار ادعای بیکاری هفتگی معطوف خواهد شد.

می توان انتظار داشت که ارقام ادعای بیکاری تأثیر بیشتری بر دلار داشته باشند.در پایان هفته ، آمارهای بخش خصوصی قبل از شروع و آمار فروش خانه های موجود اعلام می شود.

 روز چهارشنبه مزایده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا برگزار میشود که باید آن را هم دنبال کرد.

در هفته پیش رو مهم ترین داده، داده های مرتبط با تورم (CPI) است که یکی از داده های مهم تا قبل از جلسه 16 ژوئن FOMC است. در این هفته احتمالاً شاهد افزایش بیشتر تورم قیمت مصرف کننده خواهیم بود پیش بینی ها برای این داده در بعد سالانه 3.4 درصد ( بدون انرژی و غذا) و 4.6 درصد در حالت کلی، است ولی هنوز هم در این داده ها باید اثرات پایه ای ( base effect ) و اختلال در زنجیره تامین را در نظر گرفت. همچنین در بعد ماهانه پیش بینی ها برای CPI کمتر از اعداد ماه قبل است.انتظار داشته باشید شاخص قیمت مصرف کننده بیشترین تأثیر را بر دلار و احساسات بازار داشته باشد.

در جبهه سیاست های پولی ، صورتجلسات FOMC در روز چهارشنبه مهم خواهد بود. هرگونه صحبت درباره تورم بیشترین توجه را خواهد داشت. در هفته گذشته ، دلار با افزایش 0.10٪ به 90.321 رسید.

هفته برای یورو

در جبهه داده های اقتصادی یک هفته شلوغی خواهد بود. در روز سه شنبه ، برآورد شماره 2 تولید ناخالص داخلی برای منطقه یورو اعلام می شود. ارقام تجاری مارس (فروردین) نیز اعلام شده است اما احتمالاً تأثیر آن بر یورو خواهد بود

روز چهارشنبه ، رقم نهایی تورم ماه آوریل (اردیبهشت) برای منطقه یورو پیش از جمعه شلوغ به پایان می رسد.PMI بخش خصوصی برای فرانسه ، آلمان و منطقه یورو در پایان هفته کارها را به پایان می رساند.

پرسش بزرگ این خواهد بود که آیا نوسانات می تواند تا تابستان ادامه یابد یا خیر؟ یک فعالیت در بخش خدمات مورد نیاز است. یورو هفته با افت 0.21 درصدی به 1.2141 دلار رسید.

تقویم

هفته برای طلا

طلا در این هفته نوسانات زیادی را تجربه کرد - ابتدا بیش از 40 دلار سقوط کرد و سپس به سطح 1900 دلار در هر اونس صعود کرد.

فلز زرد نسبت به صحبت های فدرال رزرو ، دلار آمریکا و بازده خزانه داری آمریکا بسیار حساس است. هرگونه جهش در این اتفاق منجر به پایین آمدن طلا می شود.

بارت ملک ، رئیس استراتژی جهانی TD Securities ، به کیتکو نیوز گفت: بازارها نسبت به صحبت ها حساس هستند. پنجشنبه ، عملکرد تحلیلگران بالا بود و دلار بالاتر رفت و مردم وحشت کردند. طلا ریخته شد .

اما فروش سریع جمعه معکوس شد زیرا طلا از گزارش ناامیدکننده استخدام مه (خرداد) در ایالات متحده افزایش یافت. لیست حقوق غیرکشاورزی در ماه مه فقط 559هزار افزایش یافته است که کمتر از برآورد 671هزار است.

هفته برای بیت کوین

بر اساس یک گزارش منتشر شده ، Ruffer Investment Management  مستقر در انگلیس طی 5 ماه از سرمایه گذاری در بیت کوین 1.1 میلیارد دلار سود کسب کرده است.

بر اساس گزارش ساندی تایمز ، یک مدیر سرمایه گذاری Ruffer گفت که این شرکت بیت کوین خود را فروخته است زیرا اکنون که پایان محدودیت های کرونایی ، افراد جوان وقت زیادی را صرف تجارت آنلاین نمی کنند.

هامیش بیلی ، مدیر سرمایه گذاری ، گفت :« هنگامی که قیمت دو برابر شد ، در ماه دسامبر و اوایل ژانویه (دی ماه) برای مشتریان خود سود کسب کردیم. ما به طور فعال موقعیت را مدیریت کردیم و تا زمان فروش آخرین بخش در آوریل اردیبهشت)، سود کل کمی بیشتر از 1.1 میلیارد دلار بود.»

این شرکت در ماه نوامبر (آذر) 2.5 درصد از اوراق بهادار 27 میلیارد دلاری خود را به بیت کوین سرمایه گذاری کرد و در اوایل سال جاری سود خود را به دلیل افزایش بیش از دو برابر ارز رمزپایه به حدود 40هزار دلار رساند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید