رصد نیمروزی بازار ارز و سکه؛

طلا به کمک قیمت سکه نیامد /نوسان کم‌دامنه دلار

کدخبر: ۴۱۷۹۸۶
دلار آمریکا حول 24 هزار تومان نوسان می‌کند و از دوشنبه هفته گذشته محدوده نوسان خود را تغییر نداده است، قیمت سکه با وجود افت طلای جهانی رشد کرد.
طلا به کمک قیمت سکه نیامد /نوسان کم‌دامنه دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز نسبت به نرخ عصر روز گذشته 150 تومان بیشتر بود و بالای مرز 24 هزار تومان قرار داشت.

قیمت دلار در ابتدای امر 24 هزار و 30 تومان بود. دلار بازار متشکل نیز در ابتدا 134 تومان بالاتر از متوسط روز گذشته بود و روی 23 هزار و 418 تومان قرار داشت. پیش از ورود دلار بازار آزاد به کانال 24 هزار تومان، قیمت دلار در معالات پشت خطی افزایش یافته و به این کانال وارد شده بود.

تحلیل‌گران علت ورود دلار به کانال 24 هزار را اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه، حتی در صورت پایبندی ایران به تعهدات تحریم‌های زیادی علیه ایران باقی خواهد ماند، عنوان می‌کردند. به هر روی قیمت دلار در طول معاملات به کانال 23 هزار تومان بازگشت، اما دوباره رشد کرد و قدری بالای 24 هزار تومان قرار گرفت.

قیمت دلار با دامنه‌ای کمی حول 24 هزار تومان نوسان می‌کند. درهم امارات زیر 6 هزار و 600 تومان قرار گرفته است. تحلیل‌گران معتقد بودند قرار گرفتن درهم بالای این مرز به رشد دلار کمک می‌کند. رشد قیمت دلار در حالی که درهم زیر مرز حساس قرار گرفته است، می‌تواند ناشی از جوسازی نوسان‌گیران یا واکنش بازار به اخبار باشد.

محدوده نوسان دلار

مرز مهم بالایی برای دلار در حال حاضر 24 هزار و 200 تومان و مرز مهم پایینی 23 هزار و 800 تومان عنوان می‌شود. دلار از دوشنبه هفته گذشته از این مرزها تجاوز نکرده است. در نتیجه این که افزایش و کاهش قیمت دلار در این محدوده تحت تاثیر فعالیت نوسان‌گیران در بازار اتفاق افتاده باشد، بیش از این است که بازار واقعا با اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا، دیدگاه خود را نسبت به مسیر مذاکرات تغییر داده باشد.

مسیر قطعی مذاکرات بیش از اخبار برای روند بلند مدت بازار اهمیت دارد. تیم مذاکره‌کننده ایران امیدوار است که نتیجه انتخابات بر مسیر مذاکرات تاثیر نگذارد و آمریکا ایران را از پیچیده کردن توافق بر حذر می‌دارد. اگر این مواضع ناشی از حرکت مذاکرات به جلو تعبیر شود و به واقع نتیجه انتخابات مسیر مذاکرات را دچار انحراف جدی نکند، می‌توان امیدوار بود که واکنش‌های صعودی بازار مقطعی باشد.

23383117

افزایش قیمت سکه امامی

در سمت دیگر طلای جهانی هنوز مرز 1900 دلار را پس نگرفته است. قیمت طلای جهانی صبح امروز 1892 دلار بود. در نتیجه طلای جهانی، صبح چهارشنبه نیروی صعودی برای قیمت سکه نبود.

دلار آمریکا ظهر امروز روی 23 هزار و 990 تومان قرار داشت. دلار نسبت به عصر روز گذشته قدری رشد کرده بود، اما آیا این کافی بود که سکه امامی رشد جدی را به ثبت برساند؟

تقاضا در بازار سکه در این روزها پایین است. به هر روی سکه کار خود را با 70 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته و روی نرخ 10 میلیون و 755 هزار تومان شروع کرد، سکه با وجود افزایش قیمت زیر مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد. ارزش ذاتی آن 10 میلیون و 687 هزار تومان و اندازه حباب آن 0.64 درصد است.

طلا نیروی کمکی قیمت سکه نشد

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید