روند بازار عمده فروشی ارز

رشد 1100 درصدی تزریق یورو به بازار

کدخبر: ۴۱۸۶۳۲
عرضه یورو متشکل نسبت به روز پنج‌شنبه بیش از 11 برابر رشد کرد، با این وجود عرضه یورو زیر متوسط 61 روز کاری گذشته قرار دارد.
رشد  1100 درصدی  تزریق یورو به بازار

به گزارش اقتصاد نیوز- عرضه یورو در بازار متشکل ارزی نسبت به روز پنج‌شنبه 1100 درصد افزایش یافت و روی 868 هزار قرار گرفت. با وجود رشد قابل توجه عرضه یورو نسبت به روز گذشته عرضه این ارز همچنان زیر متوسط 61 روز کاری که پشت سر گذاشتیم قرار دارد. متوسط عرضه یورو در 61 روز کاری گذشته یک میلیون و 276 هزار به دست می‌آید. عرضه یورو در روز پنج‌شنبه پایین بود و علت این که با وجود رشد قابل توجه، عرضه زیر متوسط قرار دارد نیز همین است. به طور کلی عرضه یورو در دو هفته اخیر پایین بود و وجود داشتن مقداری مازاد تقاضا محتمل است. علاوه بر این رشد بیش از 11 برابری عرضه یورو طی یک روز از ابتدای سال بی‌سابقه است. (از نظر تغییرات و نه از نظر مقدار)

J10 (3)

روند کاهشی در بازار ارز و سکه

قیمت دلار آمریکا امروز نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافت و درهم امارات نیز زیر مرز حساس 6 هزار و 600 تومانی قرار داشت. طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با قیمت زیر 1900 دلار پایان داد و موجب شد قیمت سکه امامی نیز تغییراتی منفی را به ثبت برساند. در نتیجه روند کلی بازار آزاد در نخستین روز هفته نزولی بود.

به اعتقاد تحلیل‌گران بازار آزاد در وضعیت تعلیق است و معامله‌گران ترجیح می‌دهند با رعایت حد سود و ضرر قدم بردارند. در بازار ارز اخبار مذاکرات و انتخابات وسیله‌ای است که نوسان‌گیران برای کسب سود از آن استفاده می‌کنند، در بازار سکه نیز دلار و طلای جهانی تعیین‌کنندگان اصلی هستند. فعالان بازار توصیه می‌کنند اگر دلار به 22 هزار تومان نزدیک شد خرید انجام گیرد. عبور از مرز 24 هزار تومان نیز به منزله ورود به فاز صعودی است. در مورد سکه امامی نیز که کار خود را با قیمت زیر مرز 10 میلیون و 500 هزار تومان به پایان رساند، فعالان بازار معتقدند تا وقتی سکه از مرز 10 میلیون و 700 هزار تومان عبور نکرده، وارد فاز صعودی نشده است.

J11 (5)

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید