کوچ سرمایه از طلا به نقره

رونمایی مورگان استنلی از جانشین بیت کوین

کدخبر: ۴۱۹۸۹۱
در حال قیمت طلا و بیت کوین با کاهش قیمت روبه رو شدند. موگان استنلی اعتقاد دارد اتریوم جایگزین بهتری برای بیت کوین است.
رونمایی مورگان استنلی از جانشین بیت کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا و نقره در معاملات روز پنجشنبه در آمریکا به شدت کاهش یافت و به پایین ترین سطح پنج هفته رسید و بیشترین زیان روزانه را در مدت زمانی طولانی به دست آورد. فلزات نسبت به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) که بعد از ظهر چهارشنبه در مورد سیاست های پولی ایالات متحده تصمیمات خوبی در نظر گرفتند، واکنش بسیار نزولی داشتند.در مقابل شاخص دلار آمریکا  به بالاترین سطح دو ماهه اخیر رسید و بیشتر به جناح افزایشی بازار فلزات( طلا و نقره) صدمه زد. معاملات آتی طلای اوت (شهریور) 84.80 دلار در 1775.40 دلار بود و نقره کمکس در ژوئیه(دی) با 1.882 دلار کاهش در 25925 دلار در هر اونس بود.

سقوط شیبا اینو بعد از اطلاعیه کوین بیس

معامله گران و مدیران صندوق ها به جای معاملات آتی با نگاه به قیمت لحظه ای - که نشان دهنده شمش برای تحویل سریع است،  در مورد جهت طلا تصمیم گرفتند.

علاقه ها از طلا به نفت سوق پیدا کرده است و  شاخص دلار به سمت سطح 92 افزایش یافت ، و برای سومین روز متوالی افزایش یافت ، افزایش ارزش دلار در روز پنجشنبه به دلیل آن است که انتظار می رود فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در پایان سال 2023 به 0.6٪ افزایش دهد.

بانک فدرال همچنین در پایان جلسه سیاست ماهانه خود در روز چهارشنبه نشان داد که به دنبال داده هایی در مورد زمان شروع کاهش خرید ماهانه دارایی 120 میلیارد دلاری خود است.

بانک مرکزی از زمان شیوع COVID-19 در سال گذشته حداقل 80 میلیارد دلار اوراق خزانه داری و 40 میلیارد دلار اوراق رهنی برای حمایت از بازارهای اعتباری و اقتصاد خریداری کرده است.

gold

جایگزین بیت کوین

اتریوم دومین ارز دیجیتالی تاکنون در مقایسه با بیت کوین عملکرد بهتری داشته است و مورگان استنلی دلایل زیادی را برای این امر بیان کرده است.

سکه رمزنگاری "جایگزین" امسال حدود 240٪ افزایش یافته است ، در حالی که معروف ترین ارز رمزنگاری شده در جهان کمتر از 38٪ است.

بیت کوین چند ماه در دنیای رمزنگاری ناپایدار بود ، به طوری که ارزش بیت کوین در ماه آوریل(اردیبهشت) حدود 65هزار دلار به اوج خود رسید قبل از اینکه به حدود 30هزار دلار برسد ، در حالی که اتر در ماه مه(خرداد) در حدود 4000 دلار به اوج خود رسید و اکنون در حدود 2500 دلار معامله است.

اتر به عنوان جایگزینی برای بیت کوین مشاهده می شود. به دلایل زیادی طرفداران آن را دوست دارند ، از جمله این واقعیت که بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر را پشتیبانی می کند ، اما هنوز توسط موسسات خصوصی به روال بیت کوین تصویب نشده است.

لازم به ذکر است که محدودیت بازار اتر کمتر از نیمی از بیت کوین است ، اما حجم معاملات این ارز در ماه مه (خرداد) به 600 میلیارد دلار رسید - طبق گفته مورگان استنلی ، 60 درصد بیشتر از حجم بیت کوین است.

coindesk-BTC-chart-2021-06-18

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید