بیت کوین بیشتر یک تقلب است تا سرمایه گذاری

چینی ها قیمت بیت کوین را تکان دادند

کدخبر: ۴۲۰۹۶۵
رد پای چینی ها در بازار ارز دیجیتالی در روزی که گذشت دیده شد. نخستین روز معاملات جهانی بیت کوین با کاهش قیمت رو به رو شد.
چینی ها قیمت بیت کوین را تکان دادند

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بانک مردم چین (PBOC) روز دوشنبه به موسسات مهم مالی کشور گفت که با افزایش احساسات منفی در بازارهای رمزنگاری ، تسهیل معاملات ارز مجازی را متوقف کنند.

PBOC در بیانیه ای گفت: بانک ها نباید محصولات یا خدماتی مانند تجارت ، تهاتر و تسویه حساب برای معاملات رمزنگاری را ارائه دهند.

علت سقوط قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

در این گزارش آمده است که آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که حساب سرمایه مبادلات ارزی مجازی و فروشندگان خارج از بورس را شناسایی کرده و به موقع پیوند پرداخت وجوه معاملاتی را قطع می کنند.

بعد از این بیانیه، ارزهای رمزنگاری شده سقوط کردند ، بیت کوین در حدود 32هزار دلار معامله شد و اتر برای اولین بار از 23 مه (۲ خرداد) زیر 2000 دلار افت کرد.

با توجه به اینکه چین ممنوعیت های خود در زمینه استخراج ارز رمزنگاری شده را افزایش داده، بیت کوین به پایین ترین سطح دو هفته سقوط کرد.

بانک مرکزی چین روز دوشنبه اعلام کرد که از چندین شرکت پرداخت و بانک خواسته است که در معاملات ارزهای رمزنگاری شده سخت گیری کنند و این امر به شرکت های حاضر در پکن برای محدودیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزود.

اما به طور کلی برخی کارشناسان معتقدند که این تنها یک واکنش بود و دوباره ارزهای دیجیتالی به روند صعودی خود باز می گردد.

coindesk-BTC-chart-2021-06-22

بیت کوین تقلبی

پیتر برزین، استراتژیست ارشد جهانی در تحقیقات BCA گفت: موارد استفاده غیرقانونی از بیت کوین کاهش پیدا نکرده است، در حقیقت در سالهای اخیر افزایش یافته است.

برزین به دیوید لین، مجری برنامه Kitco News گفت که بیت کوین احتمالاً «تقلب» زیادی خواهد داشت تا اینکه سرمایه گذاری درست در آینده باشد.

برزین گفت:« اگر به معاملات مربوط به بیت کوین نگاه کنید، تا امروز اکثریت به تأمین مالی انواع فعالیت های غیرقانونی ادامه می دهند. اما اگر ببینید که چه مقدار بیت کوین برای اهداف مشروع تجاری استفاده می شود، پاسخ بسیار بسیار کمی دریافت می کنید. در واقع ، برخی از داده هایی که من در طی این بحث با همکارم نشان دادم معاملات کمتری برای خریدهای مشاغل تجاری در مقایسه با سه سال پیش انجام شده است.»

در اکوایران ببینید : بزرگترین سقوط تاریخ ؟

 

اندک افزایش طلا

قیمت طلا پس از افت شدید در هفته گذشته و رسیدن به پایین ترین سطح پنج هفته در روز جمعه ، در اواسط روز دوشنبه در معاملات آمریکا با یک جهش اصلاحی و پوششی کوتاه همراه شد. قیمت نقره پس از رسیدن به پایین ترین سطح نه هفته ای در اوایل امروز ، بسیار متوسط افزایش پیدا کرد. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) با 14.00 دلار افزایش در 1،783.00 دلار و هر اونس نقره در ژوئیه(دی) با 0.051 دلار افزایش 26.02 دلار در هر اونس بود.

gold

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید