قیمت‌دلار پس از اولین نطق رئیسی

بازی سیاسی در بازار ارز

کدخبر: ۴۲۰۹۶۷
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بامداد امروز تحت تاثیر سخنان رئیس دولت جدید درباره برجام بود. با وجود گمانه های مختلف بازار ارز نوسان جدی تجربه نکرد با عین حال کشاکش سیاسی در بازار ارز امروز نیز ادامه داشت.
بازی سیاسی در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، برخی معامله گران باور دارند، احیای برجام با مشکلات زیادی رو به رو خواهد بود. آن ها از طریق برجسته کردن همین باور، سعی دارند خریداران بیشتری را به بازار روانه کنند. این گروه از معامله گران دیروز پیرامون صحبت های رییسی در کنفرانس خبری، جوسازی زیادی کردند، ولی بازار به این جوسازی ها حداقل تا ساعت ۱۰ شب توجه زیادی نشان نداد. به گفته فعالان، بازیگران بزرگ تنها در صورتی در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت که اسکناس آمریکایی بالای محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود.

بازارساز مقابل نوسان گیران

برخی فعالان باور دارند،‌ پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، حجم تقاضا در بازار ارز بیشتر شده است. از نگاه آن ها،‌ تنها عرضه بازارساز در برابر این حجم از تقاضا ایستاده است و اجازه رشد معنادار را به قیمت دلار نمی دهد. دیروز صرافی های بانکی با فاصله کمی از قیمت بازار آزاد،‌ اقدام به عرضه ارز می کردند. هر چقدر فاصله بین صرافی های بانکی و بازار آزاد کمتر باشد،‌ انگیزه صرافی ها برای فروش ارز بیشتر می شود و تقاضای کاذب کمتری نیز روانه بازار خواهد شد.

گفته می شود، در حالی که برخی معامله گران سعی داشتند، پیرامون صحبت های رییسی جوسازی کنند، عده دیگری اعتقاد داشتند، صحبت متقاوتی توسط رییس جمهور جدید مطرح نشده است که سیگنال نوسانی به بازار بدهد. پیشتر نیز بارها مقامات کشوری اشاره کرده بودند که بر روی توانایی موشکی و بحث های منطقه ای‌‌، وارد گفتگو نخواهد شد.برخی معامله گران نیز باور دارند با یکدست شدن فضای نظام حکمرانی، توانایی کشور در مذاکرات هسته ای بالاتر خواهد رفت.

در شرایط کنونی تضاد فکری در بازار زیاد است و معامله گران ترجیح می دهند که بیشتر به روند قیمت ها دقت کنند. از این زاویه دید می توان گفت که امروز مرز ۶ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار درهم برای معامله گران اهمیت دارد و در بازار داخلی، نگاه بازیگران به محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

دلار پشت خطی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید