احتمال افزایش عرضه اسکناس در بازار ارز

مچ اندازی سکه با مرز حساس /تانگوی قیمت دلار با درهم

کدخبر: ۴۲۲۳۵۶
اقتصاد نیوز: قیمت دلار در بازار ارز 6 تیر هماهنگ با قیمت درهم امارات حرکت کرد با درهم پایین آمد و با درهم بالا آمد.
مچ اندازی سکه با مرز حساس /تانگوی قیمت دلار با درهم

به گزارش اکو ایران، در شروع هفته در کنار مسائل سیاسی و انتظار ی کمبود حواله درهم نیز موجب افزایش قیمت دلار شد اما دیروز این کمبود با تزریق حواله تا حدی برطرف شد قیمت حواله درهم امارات، در نیمه نخست روز  به زیر 6700 تومان رفت و در پی آن دلار بازار تهران کاهش و به 24 هزار و 300 تومان رسید. معامله‌گران از دیگر دلایل کاهش نرخ دلار در بازار تهران را، افت دلار هرات در معاملات پشت خطی شنبه شب می‌دانستند. به گفته این معامله‌گران دلار هرات شنبه شب به 24 هزار و 150 تومان رسید.
اما پس از معاملات نیمروزی و کاهش نرخ دلار، درهم به سطح مهم 6700 تومان برگشت و همین کافی بود تا دوباره نرخ دلار در فاز صعود قرار بگیرد و به بالای 24 هزار و 400 تومان برود.


چشم‌انداز  قمیت دلار و نگاه معامله‌گران ؟

پس از این رفت و برگشت قیمت دلار، نگاه معامله‌گران در خصوص روند بازار ارز به دو دسته تقسیم شد؛

1- دسته‌ای که نگاه صعودی داشتند. این افراد با اشاره به این نکته که دلار درحال کف‌سازی قیمت در این سطح است، عقیده داشتند که پس از این اتفاق ، نرخ صعودی خواهد شد.
2- دسته‌ای که نگاه نزولی به بازار داشتند. این دسته از افراد عقیده داشتند که دلار، آخرین زور و محک خود را برای بالا رفتن می‌زند و اگر به بالا نرود، نرخ کاهشی خواهد شد.

مچ انداز ی قیمت سکه 

در کنار بازار ارز، بازار سکه نیز شاهد مچ انداز ی قیمت با مرز مقاومتی تعیین کننده مهم نرخ سکه بود. مرز 10 میلیون و 500 هزار تومان برای سکه مرز مهمی است. معامله گران تصور می کنند پایداری بالای این مرز فاز بازار را تغییر می دهد و خریداران سکه را زیاد می کند. اما سکه امروز هم نتوانست سطح مهم 10 میلیون و 500 هزار تومان را به سمت بالا بشکند. البته در ساعاتی از بازار که نرخ دلار به سطح 24 هزار و 300 تومان رسیده بود، سکه درحال بازی در سطح یاد شده بود اما با این نرخ دلار و نرخ انس 1781 دلاری، حباب قیمت سکه به بالای 3 درصد رسید. به نظر پس از رشد حباب سکه امامی، سکه‌بازان محتاط‌تر شدند و دوباره نرخ به زیر این سطح مهم برگشت.

 

احتمال تقویت عرضه اسکناس دلار

معامله‌گران بازار ارز فردوسی علاوه بر توجه به بازارهای مجاور مثل بازار هرات و سلیمانیه، بازار متشکل ارزی را نیز دنبال می‌کنند. دیروز حجم عرضه در این بازار به 8 میلیون دلار رسید که این حجم بعد از 26 خرداد پرعرضه‌ترین روز و در سال 1400 دهمین روز پرعرضه بازار بود. امروز تعدادی از معامله‌گران به این نکته اشاره می‌کردند که میزان ارز  در بازار، اندکی بیشتر از روزهای قبل بود، این موضوع می‌تواند بدلیل همین حجم عرضه بازارساز باشد. البته تعدادی از معامله‌گران نیز افزایش میزان ارز نسبت به روزهای گذشته را تایید نمی‌کردند. اما با توجه به حجم عرضه ارز در بازار روز شنبه و مهلت سه روزه برای تزریق دلار حس افزایش می تواند چندان بیراه نباشد. میزان عرضه ارز از روزهای کاری هفته قبل بالاتر بود و در جمع ده روز پر عرضه بازار قرار داشت.از این روز احتمال دارد در روزهای آتی نیز اسکناس در بازار بیشتر شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید