قیمت سکه امامی بالای مرز 10 میلیون و 700 هزار تومان ایستاد

صعود قیمت دلار همزمان با تغییر فضای مذاکرات

کدخبر: ۴۲۲۴۶۲
قیمت دلار آمریکا تحت تاثیر تنش‌های به وجود آمده و تغییر لحن طرفین مذاکره‌کننده رشد کرد و روی 24 هزار و 700 تومان قرار گرفت.
صعود قیمت دلار همزمان با تغییر فضای مذاکرات

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 24 هزار و 400 تومان قرار داشت، اما نرخ دلار در شروع معاملات امروز 270 تومان از نرخ عصر روز گذشته بالاتر بود. دلار امروز کار خود را با قیمت 24 هزار و 670 تومان آغاز کرد. قیمت دلار در ادامه باز هم رشد کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 24 هزار و 700 تومان قرار گرفت.

درهم امارات نیز کار خود را با قیمت 6 هزار و 760 تومان آغاز کرد و تا پایان معاملات نیمه اول روز بالای مرز 6 هزار و 700 تومانی باقی ماند.

علت افزایش قیمت دلار چه بود؟

یک هفته از پایان دور ششم مذاکرات احیای برجام می‌گذرد و هنوز زمان دور هفتم مذاکرات مشخص نشده است. لحن طرفین مذاکره تغییر کرده است، هر دو طرف نسبت به طولانی شدن مذاکرات هشدار می‌دهند. هم ایران و هم آمریکا می‌گویند زمان تصمیم‌گیری برای طرف مقابل فرا رسیده است. وزیر خارجه آمریکا از باقی ماندن اختلافات جدی در این مذاکرات سخن می‌گوید. این اخبار فضای بازار را پر کرده است و قیمت دلار تحت تاثیر عدم اطمینان به وجود آمده افزایش یافت.

چانه‌زنی در مراحل پایانی مذاکرات

این که ناگهان یک متغیر جدید ظهور کند و روند مذاکرات تحت تاثیر این متغیر جدید کلا تغییر کند چندان محتمل نیست. از جمله اخباری که جلب توجه می‌کرد این بود که هر دو طرف معتقدند که طرف مقابل باید تصمیم بگیرد. در نتیجه به نظر می‌رسد در مراحل پایانی مذاکرات طرفین در حال چانه‌زنی هستند.

افزایش قیمت سکه امامی

همراه با افزایش قیمت دلار، قیمت سکه امامی نیز رشد کرد. البته رشد ابتدای کار قیمت طلای جهانی در معاملات امروز نیز به افزایش قیمت سکه کمک کرد. قیمت سکه عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 540 هزار تومان قرار داشت. نرخ سکه در شروع معاملات امروز 130 هزار تومان از نرخ عصر روز گذشته بالاتر بود و روی 10 میلیون 670 هزار تومان ایستاده بود.

تحلیل‌گران معتقد بودند اگر سکه در طول معاملات امروز بالای مرز 10 میلیون و 600 هزار تومان باقی بماند، شانس آن برای پس گرفتن مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان زیاد می‌شود. قیمت سکه معاملات نیمه اول امروز را با قیمت 10 میلیون و 720 هزار تومان به پایان رساند و بالای 10 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفت. در نتیجه سکه در طول معاملات امروز به مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان نزدیک شد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت میزان تنش در فضای مذاکرات قدری افزایش یافته است و قیمت دلار در واکنش به این مسئله بالا رفت. قیمت درهم بالای 6 هزار و 700 تومان نوسان می‌ند. سکه امامی تحت تاثیر افزایش قیمت دلار رشد کرد. قیمت سکه بالای مرز 10 میلیون 700 هزار تومان نوسان می‌کند و انتظارات افزایشی در بازار سکه قدری تقویت شده‌ است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید