پیش بینی روند دلار از نگاه معامله گران

2 خبر حساس در بازار ارز/دست پایین فروشندگان دلار

کدخبر: ۴۲۵۳۱۰
نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی در نزدیکی مرز 25 هزار تومان و در بازار قیمت دلار در سطح 24 هزار و 800 تا 900 تومان بود. براساس شواهد بازار نرخ 24 هزار و 800 تومان نیز برای بازار زیاد بود و به فروش نمی‌رفت.
2 خبر حساس در بازار ارز/دست پایین فروشندگان دلار

به گزارش اکو ایران، در بازار ارز فروشندگان دلار دست پایین را داشتند و تحت فشار بودند زیرا نمی توانستند با قیمتی که تمایل دارند موقعیت فروش بگیرند. به گفته معامله‌گران خریدارانی که به بازار مراجعه می‌کردند نرخ پایینی را پیشنهاد می کردند این نرخ های پایین از سوی فروشندگان نرخ پرت توصیف می شد. وجود فروشنده و نرخ پرت خریداران بازاری را بوجود آورد که ارز وجود داشت ولی سردی در معاملات کاملا مشهود بود.

پیش بینی قیمت دلار از نگاه معامله گران


چشم‌انداز معامله‌گران بر اساس روند نرخ‌ها چه بود؟ نرخ دلار دلار در بازار مثل چند روز اخیر کمتر از کانال‌ها بود. نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی در نزدیکی مرز 25 هزار تومان و در بازار قیمت دلار در سطح 24 هزار و 800 تا 900 تومان بود. براساس شواهد بازار نرخ 24 هزار و 800 تومان نیز برای بازار زیاد بود و به فروش نمی‌رفت. به گفته معامله‌گران نرخ در سطح حمایت 24 هزار و 800 تومان در حال نوسان است که اگر این سطح شکسته شود، به سمت سطح مهم حمایتی 24 هزار و 600 تومان حرکت کند و در صورت توان شکست این مرز مهم، می‌توان روند ریزشی را برای دلار متصور بود.
همچنین نرخ در بازار‌های مرزی نیز همگرا بودند و قیمت‌ها در هرات و سلیمانیه به سمت کاهش رفتند.
 در بازار ارز معامله‌گران نسبت به دو خبر حساس شده بودند؛ مذاکره آمریکا و کره‌جنوبی برای آزادسازی منابع مسدودی ایران و حمله طالبان به افغانستان دو خبری بود که مرود رصد معامله گران بود البته درباره اثر این خبرها اتفاق نظری بین آن‌ها دیده نمی‌شد.
 

معامله‌گران نسبت به خبر اول دو دسته بودند، دسته‌ای که می‌گفتند این مذاکره، خارج از چارچوب برجام درحال انجام است و نگاه آنها نسبت به این موضوع منفی بود. دسته دوم کسانی بودند که نگاه مثبت به این قضیه داشتند و عنوان می‌کردند که در نهایت منابع ارزی بانک مرکزی افزایش خواهد یافت و چه بسا این حرکت در راستای درخواست طرف ایرانی در چارچوب برجام است.

نسبت به خبر دوم یعنی حمله طالبان به افغانستان نیز همانند خبر اول دو نگاه در بازار وجود داشت، گروهی معتقد بودند که در پی گرفتن افغانستان توسط طالبان تمام مرزهای تجاری ایران به این کشور بسته خواهد شد و ما یک شریک تجاری بزرگ را از دست خواهیم داد و این در کوتاه‌مدت آسیب‌زننده خواهد بود. این درحالی بود که گروه دوم به این نکته اشاره می‌کردند که پس از این اتفاق در افغانستان، دوباره مهاجرت افغان‌ها به ایران بیشتر خواهد شد و این افراد ارز خود را به بازار عرضه خواهند کرد و این حرکت موجب کاهش مقطعی قیمت‌ها خواهد شد. چه بسا در همین زمان که معاملات قفل شده و فضای بازار سرد است، اکثر فروشندگان در بازار افغان‌ها جانی به این بازار داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید