گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

تداوم عقب‌نشینی دلار؛ کاهش عرضه در بازار متشکل

کدخبر: ۴۲۵۹۶۲
اقتصادنیوز: امروز 22 تیرماه 1400 قیمت دلار آمریکا کاهش یافت و زیر مرز حساس 24 هزار و 800 تومان قرار گرفت، همراه با کاهش قیمت دلار، عرضه آن در بازار متشکل حدود 50 درصد نسبت به روز گذشته افت کرد.
تداوم عقب‌نشینی دلار؛ کاهش عرضه در بازار متشکل

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا عصر دیروز به 24  هزار و 920 تومان رسید. امروز اما این ارز کارخود را با هفتاد تومان کمتر و با رقم  24 هزار و 850 تومان استارت زد. در ادامه روز نیز نرخ دلار روندی کاهشی یافت و در آخرین ساعات معاملات روی 24 هزار و 750 تومان ایستاد. 24 هزار و 800 تومان مرز مناسبی برای بازیگرانی که به افزایش ارزش دلار علاقه‌مندند به‌شمار نمی‌آید. برای دلار محسوب می‌شد و دلار در این روزها بین 24 هزار و 800 و 25 هزار تومان نوسان داشت. در نتیجه قرار گرفتن دلار زیر این مرز می‌تواند باعث تقویت انتظارات کاهشی در بازار شود.

N2

درهم با دلار همراهی کرد

قیمت درهم امارات عصر روز گذشته روی 6 هزار و 820 تومان قرار داشت. قیمت درهم در شروع معاملات امروز 6 هزار و 790 تومان بود. درهم تا پایان معاملات امروز در کانال 6 هزار و 700 تومان باقی ماند. ورود درهم به کانال قیمتی پایین‌تر ممکن است انتظارات کاهشی را در بازار دلار تقویت کند.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

سکه امامی که عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 680 هزار تومان قرار داشت، معاملات امروز را با قیمت 10 میلیون و 650 هزار تومان آغاز کرد. قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار کاهش یافت و در پایان معاملات روی 10 میلیون و 610 هزار تومان قرار گرفت.

کاهش عرضه دلار و افت قیمت یورو

کاهش قیمت دلار به بازار آزاد محدود نشد، قیمت دلار در سامانه سنا و بازار متشکل نیز پایین آمد. همراه با افت قیمت دلار میزان عرضه این ارز در بازار متشکل نیز افت کرد. عرضه دلار در بازار متشکل نسبت به روز گذشته 52 درصد کاهش یافت و روی 2 میلیون و 549 هزار قرار گرفت.

روند قیمت‌ها در بازار یورو نیز کاهشی بود. قیمت یورو در بازار آزاد، بازار متشکل و سامانه سنا افت کرد. البته تغییرات قیمت‌ها محدود بود. قیمت‌ها کمتر از 100 تومان کاهش داشتند.

J1

برای جمع‌بندی می‌توان گفت، قیمت دلار و یورو در بازار متشکل، بازار آزاد و سامانه سنا افت کرد. افت قیمت دلار در بازار آزاد باعث شد نرخ این ارز زیر مرز حساس 24 هزار و 800 تومان قرار گیرد. همراه با کاهش قیمت دلار عرضه آن در بازار متشکل نسبت به روز گذشته حدود 50 درصد افت کرد و قیمت سکه امامی نیز پایین آمد.

J2

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید