توجه بازارها به نرخ تورم؛

ارزش بیت کوین صفر است/طلا منتظر نطق پاول

کدخبر: ۴۲۶۱۶۹
نسیم طالب ، نویسنده ‘Black Swan’ ، می گوید ارزش بیت کوین صفر است و به عنوان ارز و دیوار درمقابل تورم شکست می خورد.
ارزش بیت کوین صفر است/طلا منتظر نطق پاول

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، نسیم نیکلاس طالب موضع خود را در مورد بیت کوین تغییر داده است.

نویسنده کتاب «قوی سیاه» در مقاله اخیر خود گفته است که بزرگترین ارز رمزنگاری شده با سقف بازار نتوانسته است مفاهیم آن را به عنوان ارز بدون دولت ، به عنوان دیواری در برابر تورم و به عنوان یک سرمایه گذاری امن به دست آورد.

او گفت: «دارایی های کمی در تاریخ مالی نسبت به بیت کوین شکننده تر بوده است.»

پیش بینی قیمت بیت کوین در پایان ۲۰۲۱؛ تاریخ تکرار می‌شود؟

طالب قبلاً در مورد بیت کوین ، به خصوص در مورد توانایی آن برای کمک به مردم در دور انداختن کنترل سرمایه در بازارهایی که مدیریت آن ها به نرخ ارز متکی هستند ، مطلوب تر بود. او آن را «اولین ارز ارگانیک» در پیش گفتار "The Bitcoin Standard" در سال 2018 و «یک بیمه نامه» در برابر کنترل دولت بر ارز خواند.

در مقاله اخیر خود ، «بیت کوین ، ارزها و شکنندگی» که در اواخر ماه ژوئن (تیر) منتشر شد ، طالب ، محقق احتمال و تاجر قدیمی کمیاب ، می گوید بیت کوین ارزش «دقیقاً صفر» دارد زیرا برای حفظ آن نیاز به علاقه مداوم دارد .

در مقابل ، « طلا و سایر فلزات گرانبها تا حد زیادی فاقد تعمیر و نگهداری هستند ، در افق تاریخی تخریب نمی شوند و برای تازه سازی خصوصیات فیزیکی آنها به مرور زمان نیازی به نگهداری ندارند.»

واکنش سریع بیت کوین

بیت کوین برای دومین روز متوالی روند نزولی داشته است. این نزول قیمت پس از گزارشی که قیمت های مصرف کننده ایالات متحده ماه گذشته با سریعترین سرعت از سال 2008 افزایش یافت نمایان شد.

بزرگترین ارز رمزنگاری شده توسط بسیاری از سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال به عنوان یک مانع در برابر تورم دیده می شود و بنابراین واکنش قیمت منجر به سردرگمی تحلیلگران وال استریت شد. این در حالی است که شاخص قیمت مصرف کننده دفتر کار ایالات متحده (CPI) با شتاب بخشیدن به کاهش نرخ بیت کوین ، در حال سقوط به حدود 32هزار و 800 دلار است که اکنون از بالاترین رقم نزدیک به 65هزار دلار در ماه آوریل (اردیبهشت) ، در ماه های گذشته اتفاق افتاده است.

به طور کلی واکنش بازار بیت کوین در برابر تورم سریعتر از حد انتظار ممکن است ماهیت آشفته بازارهای مالی را منعکس کند ، جایی که نقاط داده بسیار کمتر از آنچه فدرال رزرو در پاسخ به آنها انجام می دهد ، اهمیت دارد.

coindesk-BTC-chart-2021-07-14 (2)

صعود قیمت طلا

طلا پس از بسته شدن قیمت بالاتر در معاملات روز سه شنبه ، یک معامله مثبت دیگر در آسیا داشته و 0.36٪ بالاتر در بازار آزاد اروپا معامله می شود. نقره نیز مثبت است و در معاملات از 26 دلار در هر اونس قیمت گذاری شده است.

در حال حاضر فعلا بازارها به گزارش روز گذشته وزارت کار آمریکا توجه کرده اند و به نظر می رسد در روز جاری با سخنان رییس فدرال مجدد بازار تکان بخورد.

پاول، رئیس فدرال رزرو قرار است چهارشبه به وقت محلی به کنگره آمریکا گزارش ارائه دهد.

gold

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید