پیش بینی روند بازار سکه در آخر هفته

هسته سخت در بازار سکه/ قیمت هدف خریداران

کدخبر: ۴۲۶۲۹۹
اگر امروز دلار بالای محدوده 24 هزار و 500 تومان باقی بماند، قیمت سکه نیز با آسودگی بیشتری در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت.
هسته سخت در بازار سکه/ قیمت هدف خریداران

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز برای لحظاتی سطح حمایتی 10 میلیون و 500 هزار تومانی سکه امامی از دست رفت. با این حال، در اواخر روز قیمت فلز گران بهای داخلی به بالای این سطح برگشت تا معامله گران از آن به عنوان هسته سخت قیمتی بازار سکه یاد کنند. به گفته تحلیل گران فنی، سکه مدت هاست که از سطح یاد شده پایین نرفته است و در صورتی که آن را از دست بدهد، توان افت قیمت تا محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومان را خواهد داشت.

جدا از هسته سخت قیمت سکه که احتمال برگشت قیمتی را بالا می برد، گروه دیگری ازفعالان به کاهش حباب فلز گران بهای داخلی به عنوان یک عامل افزایشی توجه می کنند. دیروز بعدازظهر تقریبا حباب سکه صفر شد و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی با نرخ بازاری آن به برابری رسید. به نظر می رسد رشد یکباره طلا در بازارهای جهانی موجب شد که حباب سکه کاهش پیدا کند. در صورتی که امروز طلای جهانی بالای محدوده هزار و 820 دلار باقی بماند، احتمال دارد که سکه در مسیر افزایشی حرکت کند. با این حال، برای بازیگران بازار سکه، نوسانات دلار نسبت به اونس طلا اهمیت بیشتری دارد.

به این ترتیب،‌ اگر امروز دلار بالای محدوده 24 هزار و 500 تومان باقی بماند، قیمت سکه نیز با آسودگی بیشتری در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت. اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند، به احتمال زیاد، سکه بازان افزایش ارزش اونس طلا را نیز چندان جدی نخواهند گرفت. سکه بازان در روزهای اخیر تمایل زیادی برای خرید از خود نشان نداده اند، ولی برخی تحلیل گران فنی باور دارند بازار در محدوده 10 میلیون و ۵00 هزارتومانی با افزایش خریدها رو به رو خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید