گزارش نیمروزی از بازار ارز و سکه؛

تزلزل در بازار دلار /نزدیک شدن سکه به ارزش ذاتی

کدخبر: ۴۲۶۷۹۵
تاثیر اخبار مثبت و منفی به نوعی یک دیگر را خنثی کردند و دلار در محدوه قبلی باقی ماند، در این شرایط عدم اطمینان نسبت روند طلای جهانی و آینده مذاکرات باعث شد قیمت سکه به ارزش ذاتی‌اش نزدیک شود.
تزلزل در بازار دلار /نزدیک شدن سکه به ارزش ذاتی

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در هفته گذشته تحت تاثیر اخباری که در مورد برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها منتشر شده بود به زیر مرز 24 هزار و 800 تومانی کشیده شد.

بعد از آن انتشار برخی اخبار مربوط به تمایل طرف آمریکایی به پیگیری مذاکرات در دولت جدید قیمت دلار را صعودی کرد، اما دلار نتوانست به بالای مرز 24 هزار و 800 تومان بازگردد.قیمت دلار آمریکا عصر روز پنج‌شنبه هفته گذشته روی 24 هزار و 700 تومان قرار گرفت. 

قیمت دلار در شروع معاملات امروز 24 هزار و 770تومان بود. دلار به مرز 24 هزار و 800 تومان نزدیک شده اما در پشت سر گذاشتن آن ناکام مانده بود. دلار معاملات نیمه اول امروز را با قیمت 24 هزار و 700 تومان به پایان رساند. باید دید قیمت دلار در ادامه به بالای 24 هزار و 800 تومان باز می‌گردد، یا زیر این مرز پایدار شده است.

چالش‌های پیش روی برجام

اخیرا صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس خبری به همراه جو بایدن بر چالش‌هایی که بر سر راه احیای برجام وجود دارد تاکید کرد و گفت که توپ در زمین ایران است. آنگلا مرکل علاوه بر این ضروری دانست که هرآنچه لازم است برای دستیابی به نتیجه مطلوب انجام شود. اظهار نظرهایی از این دست، این تئوری که مواضع اتخاذ شده برای چانه‌زنی هستند را بیشتر تایید می‌کند. به هر حال همین اخبار به اهرمی برای نوسانگیران تبدیل شده است و قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت سکه نزدیک به ارزش ذاتی آن است

تغییرات قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز نسبت به عصر روز پنج‌شنبه محدود بود. قیمت سکه عصر پنج‌شنبه روی 10 میلیون و 600 هزار تومان و در شروع معاملات امروز روی 10 میلیون و 590 هزار تومان قرار داشت. طلای جهانی در معاملات روز جمعه روند نزولی را دنبال کرد و به زیر محدوده 1820 دلار بازگشت.

احتمالا این مسئله باعث شد بازار سکه قدری سرد شود. اندازه حباب سکه در ساعت 11 و 45 دقیقه صبح به وقت ایران (قیمت دلار در این زمان 24 هزار و 720 تومان، قیمت طلای جهانی 1812 دلار و قیمت سکه 10 میلیون و 590 هزار تومان بود)، کمتر از نیم درصد به دست می‌آمد. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی 10 میلیون و 560 هزار تومان ایستاد و نزدیک به ارزش ذاتی آن باقی ماند.

تقاضای پایدار سکه

کوچک شدن حباب سکه و پایداری آن در این سطوح به نوعی نشانه پایین بودن سطح تقاضا در این بازار است. طلای جهانی در آخرین روز هفته گذشته تغییرات نزولی را به ثبت رساند، بازار دلار نیز با عدم اطمینان در مورد آینده مذاکرات مواجه است. فعالان بازار سکه در این شرایط با احتیاط رفتار می‌کنند، تقاضا در این بازار پایدار شده و قیمت سکه به ارزش ذاتی‌اش بسیار نزدیک شده است.

سکه امامی

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دلار آمریکا زیر سطح 24 هزار و 800 تومان باقی ماند و به گونه‌ای تاثیر اخبار مثبت و منفی یکدیگر را خنثی کردند. اندازه حباب سکه زیر نیم درصد قرار گرفته است. نزدیک شدن قیمت سکه به ارزش ذاتی آن نشان‌دهنده پایداری تقاضا و عدم اطمینان نسبت به آینده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید