عملکرد بازارهای جهانی در هفته گذشته

مبادله اثر آمارهای تورمی بین طلا و سهام

کدخبر: ۴۲۶۸۳۲
تاثیر آمارهای تورمی در روز پنج‌شنبه توسط بازار طلا جذب شد اما بازار سهام آن را نادیده گرفت، روز جمعه این امر معکوس شد. این مسئله بالا و پایین رفتن قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته را توجیه می‌کند.
مبادله اثر آمارهای تورمی بین طلا و سهام

به گزارش اقتصاد نیوز- طلای جهانی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت و توانست رقم‌هایی بالای 1820 دلار را به ثبت برساند. مرز 1820 دلار برای قیمت طلا با اهمیت تلقی می‌شود. قیمت طلا در روز چهارشنبه از این مرز بالا رفت و توانست در طول معاملات روز پنج‌شنبه خود را بالای این مرز حفظ کند، اما در روز جمعه با ثبت تغییراتی منفی به زیر این مرز برگشت و معاملات هفته گذشته را با قیمت 1812 دلار به پایان رساند.

علت نوسان قیمت طلا چه بود؟

علت اصلی رشد قیمت طلا در هفته گذشته انتشار آمارهای بالای تورمی و اظهارات رئیس فدرال رزرو عنوان می‌شود. آمارهای مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده که در هفته گذشته منتشر شده بود، رشد بالای قیمت‌ها را نشان می‌داد. شاخص قیمت مصرف‌کننده بیشترین رشد از بحران سال 2008 را به ثبت رسانده بود. تحلیل‌گران معتقد بودند در روز پنج‌شنبه طلا به این آمارها واکنش جدی نشان داد و بازار سهام آن را نادیده گرفت، اما در روز جمعه این مسئله معکوس شد. تاثیر آمارهای تورمی روی بازار سهام محسوس بود، اما قیمت طلا کاهش یافت.

بازدهی هفتگی بیت کوین و اتریوم منفی بود

در حوالی ساعت 14 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین در حوالی 31 هزار و 613 دلار قرار داشت، بازدهی 7 روزه این ارز دیجیتال منفی و بازدهی 24 ساعته آن مثبت، اما زیر یک درصد بود. سرمایه بازار آن در حوالی 593 میلیارد دلار قرار داشت و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین طی 24 ساعت در حدود 3.6 درصد بود.

O04PBjw5-dune-analytics

قیمت اتریوم در حوالی 1873 دلار قرار داشت. اتریوم نیز مانند بیت کوین بازدهی 24 ساعته مثبت ولی محدود و بازدهی 7 روزه منفی را به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار این ارز دیجیتال در حوالی 219 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 4.5 درصد اختلاف داشتند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید