بازار ارزهای دیجیتالی پس از سخنان ماسک جان گرفت

بازار تقاضای جدید برای بیت کوین/ رابطه دلار و طلا

کدخبر: ۴۲۷۹۱۸
قیمت بیت کوین پس از اینکه ایلان ماسک گفت تسلا احتمالا پذیرش این ارز را از سر می گیرد، افزایش خود را از سر گرفت.
بازار تقاضای جدید برای بیت کوین/ رابطه دلار و طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، نظرات ایلان ماسک سرمایه گذار چند وقتی است بیت کوین را دچار فراز و فرود می کند. او ابتدا اعلام کرد تسلا قصد دارد بیت کوین برای فروش محصولات این شرکت پذیرفته خواهد شد. این خبر بازار بیت کوین را داغ کرد. پس از آنکه تسلا در اوایل سال جاری گفت که  پذیرش ارز رمزپایه را به دلیل مخاطرات زیست محیطی متوقف می کند ، روند کاهشی ارزهای رمز پایه شروع شد. ارزش بیت کوین در اوایل هفته به زیر 30هزار دلار کاهش یافت ، اما اکنون دوباره با روند صعودی رو به رو شد.

این آخرین تغییر از سوی این کارآفرین است. تسلا در اوایل سال جاری گفت بیت کوین را برای خرید وسایل نقلیه قبول می کند اما در ماه مه بعد این کار خود را متوقف کرد.

بیت کوین در اواخر روز چهارشنبه با 8٪ افزایش به بیش از 32هزار دلار رسید ،پیش از این و در اوایل هفته بیت کوین دچار نوسانات زیادی شد و به  زیر 30هزار دلار سقوط کرد.

تصمیم تسلا برای توقف پذیرش بیت کوین به دلیل نگرانی در مورد نحوه استخراج ارز رمزنگاری شده با استفاده از مقادیر زیادی انرژی تولید شده از سوخت های فسیلی صورت گرفته بود.

اما ماسک هنگامی که در یک کنفرانس درباره دلایل این اقدام صحبت کرد ، نشان داد نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتالی دیدگاه مثبت تری دارد.

ایلان اعلام کرد : اگر قیمت بیت کوین پایین بیاید ، من ضرر می کنم. من ممکن است استخراج کنم اما نمی فروشم ، من قطعا اعتقادی به بالا بردن قیمت و فروش یا موارد مشابه آن ندارم. من دوست دارم موفقیت بیت کوین را ببینم. "

ماسک همچنین تأیید کرد که هم تسلا و هم اسپیس ایکس صاحب بیت کوین هستند و در حال حاضر هیچ ارز رمزپایه دیگری وجود ندارد.

coindesk-BTC-chart-2021-07-22

ایجاد بانک ها

دو کاربرد استفاده برای بیت کوین ، کاربرد آن به عنوان وسیله مبادله (MoE) و ذخیره ارزش (SoV) است. راه اندازی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به طور احتمالی بر اهمیت بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش تأثیر می گذارد.

بانک کانادا اظهار داشت که ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی برای استفاده روزمره در خرده فروشی است.راه اندازی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی احتمالاً بر تقاضای بیت کوین از طریق صرافی ها تأثیر می گذارد.

رابطه دلار و طلا

طلا و نقره در معاملات روز جاری با قیمت کمتری در بازار آزاد اروپا عرضه شدند. فلز زرد بار دیگر در منطقه محوری روانشناختی 1800 دلار در هر اونس قرار دارد در حالی که نقره افت زیر 25 دلار هر اونس را تجربه کرده است. اما در حال حاضر طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار رسیده است.

بازارهای طلا اخیراً بخاطر گران شدن دلار ، در تجارت با چالش مواجه شده اند. شاید تعجب کرده باشید که چرا بازده واقعی کاهش می یابد ، اما به نظر می رسد طلا برای پرواز بالاتر اما به کندی در حال حرکت است.

قیمت طلا در ماه می و ژوئن (تیر و خرداد) به سرعت بالاتر حرکت کرد ، اما فقط با کاهش بازده واقعی و دلار توانست این کار را انجام دهد.

بیت کوین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید