گزارش اکو ایران از بازار ارز و سکه

قیمت طلایی دلار در بازار ارز

کدخبر: ۴۲۹۰۱۸
اقتصاد نیوز: سطح 25 هزار و 200 تومان را می توان قیمت طلایی دلار در بازار امروز توصیف کرد. اگر قیمت بالای این سطح باشد روند صعودی و اگر قیمت پایین تر باشد روند نزولی خواهد بود.
قیمت طلایی دلار در بازار ارز

به گزارش اکو ایران،قیمت دلار در بازار ارز هفته قبل با 24 هزار و 600 تومان بسته شده بود، طی روزهای تعطیل در معاملات پشت خطی، با خبرهای منفی، روندصعودی به خود گرفت و دیروز در این معاملات نرخ دلار به 24 هزار و 900 تومان رسید. از جمله خبرهای منفی که بر قیمت دلار اثر گذاشت طراحی تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران بود معامله گران اعتقاد داشتند طراحی تحریم های جدید نفتی به گونه ای است که حتی ایران به چین هم نتواند نفت صادر کند.
دیروز بعد از تقریبا یک هفته تعطیلی در بازارهای ارز یعنی هرات، تهران و سلیمانیه، نرخ دلار در بازار آزاد با 24 هزارو 800 تومان شروع به کار کرد و در ادامه تقریبا 100 تومان کاهش یافت اما این کاهش مستمر نبود و قیمت دلار دوباره جان گرفت و به 24 هزار و 900 تومان رسید. اما نرخ‌های کانال‌ها همچنان بیشتر از بازار و به بالای سطح 25 هزار تومان رسیده بود.
شواهد نشان می دهد بازار ارز برخلاف هفته های گذشته جان تازه‌ای بعد از تعطیلات گرفته است و به گفته معامله‌گران هم خریدار در بازار وجود دارد و هم فروشنده. نکته قابل توجه حضور بیشتر خریداران در بازار بود. البته این اتفاق برای معامله‌گران غیرقابل پیش بینی نبود آنها از هفته قبل تصور می کرد  بعد از یک هفته تعطیلی در بازار، با بازگشایی میزان تقاضای ارز بالا می رود و قیمت دلار صعودی خواهد شد.
به گفته معامله‌گران اگر قیمت دلار در بازار امروز از سطح 25 هزار و 200  بالاتر رود روند  افزایشی در بازار ارز حفظ خواهد شد و اگر به بالای سطح یاد شده نرود، قیمت دلار در همین دامنه نوسان یعنی 24 هزار و 800 تا 25 هزار و 200 بازی خواهد کرد. البته معامله گران  شکست سطح 24 هزار و 800 از سوی قیمت دلار را حالت کمتر محتمل بازار می دانستند.

همچنین دیروز در بازار متشکل ارزی میزان معامله به 7 میلیون دلار رسیده که به گفته معامله‌گران این حجم برای جلوگیری از صعود بیشتر مناسب است. حال باید ببینیم بازارساز توانایی مدیریت بازار را خواهد داشت یا نه؟

تماشا کنید؛

قیمت واقعی دلار چقدر است؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید