درهم به سمت هفت هزار تومان نزدیک شد

دلار مرز حساس را شکست/عرضه یورو دوبرابر شد

کدخبر: ۴۲۹۴۰۲
دلار آمریکا مرز حساس را پشت سرگذاشت، اما قیمت دلار متشکل افت کرد، عرضه یورو نسبت به روز گذشته تقریبا دوبرابر شد و در سطوحی قرار گرفت که از 8 تیر تجربه نکرده بود.
دلار مرز  حساس را شکست/عرضه یورو دوبرابر شد

به گزارش اقتصاد نیوز- دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 25 هزار و 120 تومان قرار داشت. دلار در شروع معاملات امروز روی 25 هزار و 240 تومان و بالای مرز حساس 25 هزار و 200 تومان قرار گرفت. نرخ دلار تا 25 هزار و 300 تومان نیز بالا رفت و در آخرین ساعات معاملات روی 25 هزار و 290 تومان قرار گرفت.

درهم بالای 6 هزار و 900 تومان قرار گرفت

قیمت درهم نیز همراه با دلار رشد کرد. درهم امارات عصر روز گذشته روی 6 هزار و 890 تومان قرار داشت. نرخ درهم در شروع معاملات امروز 6 هزار و 930 تومان بود، تحلیل‌گران نوسان درهم بالای مرز 6 هزار و 900 تومان را برای رشد دلار لازم می‌دانستند. امروز درهم با دلار همراهی کرد و تا پایان معاملات بالای این مرز باقی ماند. قیمت درهم در پایان معاملات امروز روی 6 هزار و 930 تومان قرار داشت.

2

سکه مرز حساس را لمس کرد

در ساعت 15 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران طلای جهانی روند نزولی را دنبال می‌کرد، قیمت دلار در این ساعت زیر مرز 1800 دلار و روی 1799 دلار قرار داشت. با وجود اینکه طلا تا این ساعت عملکرد نسبتا ضعیفی داشت، قیمت سکه تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت می‌رساند. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی 11 میلیون و 120 هزار تومان قرار داشت. سکه در ادامه رشد کرد، به مرز حساس 11 میلیون و 200 هزار تومان نزدیک شد، آن را لمس کرد و دوباره زیر مرز حساس روی رقم 11 میلیون و 190 هزار تومان قرار گرفت.

حرکت خلاف جهت در بازار متشکل

قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز رشد قابل توجهی داشت و از مرز 25 هزار و 200 تومان عبور کرد. اما نرخ دلار متشکل افت کرد. تغییرات قیمتی در بازار متشکل محدود بود، با این وجود حرکت خلاف جهت بازار متشکل در حالی که قیمت دلار بازار آزاد مرز حساس را پشت سر گذاست قابل توجه بود.قیمت دلار در بازار متشکل ارزی و بازار آزاد نزدیک 500 تومان اختلاف داشت.

3

عرضه دلار متشکل بالای متوسط قرار دارد

حجم عرضه دلار متشکل نسبت به روز گذشته 13 درصد افت کرد و روی 7 میلیون و 908 هزار قرار گرفت. عرضه دلار با وجود افت 13 درصدی نسبت به روز گذشته بالای متوسط قرار دارد. متوسط حجم عرضه از 7 فروردین تا امروز 5 میلیون و 467 هزار به دست می‌آید.

4

عرضه یورو دوبرابر شد

افزایش عرضه یورو نیز در بازار متشکل امروز قابل توجه بود، عرضه یورو امروز تقریبا دوبرابر روز گذشته بود. عرضه یورو در روز چهارشنبه یک میلیون و 7 هزار بود، از 8 تیر ماه عرضه یورو در این حوالی قرار نگرفته بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دلار آمریکا امروز از مرز 24 هزار و 200 تومان عبور کرد و قیمت سکه امامی با وجود عملکرد نسبتا ضعیف طلای جهانی رقم 11 میلیون و 200 هزار تومان را لمس کرد. البته قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات زیر این مرز قرار گرفت. با وجود افزایش قیمت دلار آزاد نرخ دلار متشکل قدری افت کرد. عرضه دلار نسبت به روز گذشته افت کرد اما همچنان بالای متوسط بود. عرضه یورو متشکل دو برابر روز گذشته بود و در محدوده‌ای قرار داشت که از هشتم تیر ماه تجربه نکرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید