گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

سقوط دلار به کانال 23هزارتومانی!

کدخبر: ۴۲۷۱۲۵
اقتصادنیوز: امروز 27 تیر 1400 دلار آمریکا مانند دیروز روندی نزولی را پیمود.
سقوط دلار  به کانال 23هزارتومانی!

به گزارش اقتصادنیوز دلار آمریکا معاملات امروز خود را با کاهش 50 تومانی نسبت به نرخ عصر دیروز  با قیمت 24 هزار و 720 تومان آغاز کرد. دلار آمریکا امروز نیز مانند روز گذشته در طول معاملات روند نزولی را دنبال کرد. قیمت دلار در پایان معاملات امروز روی 24 هزار و 650 تومان قرار گرفت.

N2

نوسان کم‌دامنه در بازار درهم

قیمت درهم در شروع معاملات امروز روی 6 هزار و 740 تومان قرار داشت. دامنه نوسان در بازار درهم محدود و حجم مبادلات در این بازار کم بود. درهم در آخرین ساعات معاملات امروز روی 6 هزار و 730 تومان قرار گرفت.

تغییرات محدود قیمت سکه

قیمت سکه در شروع معاملات امروز از نرخ عصر روز گذشته 20 هزار تومان پایین‌تر و روی 10 میلیون و 520 هزار تومان قرار داشت. حباب قیمتی سکه در مقاطعی از معاملات امروز منفی بود، اما در ادامه تغییرات قیمت دلار و سکه به نحوی رقم خورد که حباب سکه مثبت شد اما نزدیک به صفر قرار گرفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی 10 میلیون و 520 هزار تومان قرار گرفت.

عرضه دلار در سطح بالایی است

دلار آمریکا در طول معاملات روز گذشته و امروز مسیر نزولی را دنبال کرد. حجم عرضه دلار در روز گذشته بالای متوسطی که از 7 فرودین به دست می‌آید قرار داشت. امروز حجم عرضه دلار نسبت به روز گذشته 7 درصد افت کرد و روی 5 میلیون و 786 هزار قرار گرفت. متوسط عرضه روزانه از 7 فرودین 5 میلیون و 381 هزار به دست می‌آید. در نتیجه با وجود کاهش 7 درصدی می‌توان گفت عرضه امروز در سطح بالایی بود. احتمال دارد بین عرضه بالای دلار طی این دو روز و روند نزولی قیمت در طول معاملات رابطه علی وجود داشته باشد.

کاهش قیمت دلار متشکل

کاهش قیمت دلار به بازار آزاد محدود نشد. قیمت متوسط دلار متشکل در معاملات امروز نسبت به روز گذشته 179 تومان افت کرد، به کانال 23 هزار تومان وارد شد و روی 23 هزار و 959 تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا نیز نسبت به روز گذشته 194 تومان پایین آمد و روی 24 هزار و 138 تومان ایستاد.

J3

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دلار امروز روند نزولی را دنبال کرد. عرضه دلار متشکل امروز بالای متوسط بود. احتمالا بین این دو رابطه علی وجود داشت. قیمت سکه نزدیک به ارزش ذاتی‌اش است. حباب قیمتی سکه در شروع معاملات منفی بود اما در ادامه مثبت شد و نزدیک صفر قرار گرفت.  

J4

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید