بازار ارز و سکه تحت تاثیر خبرهای سیاسی؛

قیمت سکه و دلار شارژ شد /درهم صعود کرد

کدخبر: ۴۲۹۹۷۲
دلار تحت تاثیر اخبار به مرز 25 هزار و 800 تومان نزدیک شد. سکه از مرز 11 میلیون و 200 هزار تومان عبور کرد و بالای 11 میلیون و 500 هزار تومان قرار گرفت، رشد قیمت‌ها تحت تاثیر اخبار و اظهارنظرها رخ داد.
قیمت سکه و دلار  شارژ شد /درهم صعود کرد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز چهارشنبه هفته گذشته روی 25 هزار و 290 تومان قرار داشت و  از مرز حساس 25 هزار و 200 تومانی عبور کرده بود. در روزهای پایانی هفته گذشته اخبار منتشر شده و اظهار نظرهای انجام شده باعث شد پیشروی قیمت دلار ادامه یابد.

نرخ دلار در شروع معامات امروز 25 هزار و 720 تومان بود. از نظر تحلیل‌گران مرزهای 25 هزار و 800 تومان و 26 هزار و 300 تومان برای دلار مهم تلقی می‌شدند، دلار صبح امروز از این مرزها عبور نکرد و بعد از ثبت نوساناتی محدود معاملات نیمه اول روز را با همان قیمت 25 هزار و 720 تومان به پایان رساند.

همراه با افزایش قیمت دلار، قیمت درهم امارات نیز رشد کرد و بالای 7 هزار تومان قرار گرفت. به اعتقاد تحلیل‌گران همراهی درهم و عبور آن از مرز 7 هزار تومان احتمالا در رشد قیمت دلار موثر بود.

اخباری که ممکن است قیمت دلار را بالا برده باشد

از جمله اخباری که احتمالا در رشد قیمت دلار موثر بوده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رویترز در گزارش خود ایران را از مظنونین اصلی حمله به کشتی اسرائیلی دانست.

از سوی دیگر آلمان در مورد تاخیر پیش‌آمده در مذاکرات احیای برجام ابراز ناخشنودی می‌کند و معتقد است بازگشت به برجام تا ابد در دسترس نیست. وزیر خارجه آمریکا معتقد است ایران هنوز تصمیم جدی برای بازگشت به برجام نگرفته است و عضو تیم مذاکره‌کننده ایران نیز بر موضع عناد آمیز طرف آمریکایی در مذاکرات احیای برجام سخن می‌گوید.

البته همه اخبار برجامی منفی نبودند، آمریکا اعلام آمادگی کرد که با اسقرار دولت جدید ایران به مذاکرات بازگردد و روسیه از احیای برجام به صورت اصلی آن و نه کمتر یا بیشتر سخن می‌گوید.

به هر روی کفه اخبار منفی در روزهای پایانی هفته گذشته سنگین‌تر بود و دلار به این اخبار واکنش نشان داد.

افزایش قیمت سکه امامی

سکه امامی عصر روز چهارشنبه روی 11 میلیون و 190 هزار تومان قرار گرفته و در عبور از مرز 11 میلیون و 200 هزار تومان ناکام  مانده بود. طلا در انتهای معاملات روز جمعه روی 1814 دلار قرار گرفت.

دلار نیز هفته را صعودی آغاز کرد. سکه به رشد دلار واکنش نشان داد و در شروع معاملات امروز روی 11 میلیون و 350 هزار تومان قرار گرفت. در حوالی ساعت 12 ظهر قیمت دلار 25 هزار و 690 تومان بود و اندازه حباب سکه 11 میلیون و 350 هزار تومانی قدری بیشتر از 2.5 درصد به دست می‌آمد. با این وجود سکه باز هم رشد کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 510 هزار تومان قرار گرفت.

سکه امامی

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دلار آمریکا تحت تاثیر برخی اخبار و اظهار نظرها رشد کرد و به مرز 25 هزار و 800 تومان نزدیک شد. درهم بالای 7 هزار تومان قرار گرفت. سکه تحت تاثیر رشد دلار مرز 11 میلیون و 200 هزار تومان را پشت سر گذاشت و بالای این مرز پیشروی کرد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید