سکه یک دارایی پرریسک است/همراهی درهم با دلار

سناریوی دلار 27 هزار تومانی واقعیت پیدا می کند؟

کدخبر: ۴۳۲۶۴۶
قیمت دلار از مرز 26 هزار و 300 تومان عبور کرد و بالای آن پایدار ماند، آیا سناریوی تحلیل‌گران مبنی بر نزدیک شدن دلار به مرز 27 هزار و 200 تومان در صورت پایداری آن بالای 26 هزار و 300 تومان محقق می‌شود.
سناریوی دلار 27 هزار تومانی واقعیت پیدا می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا روز گذشته از مرز 25 هزار و 800 تومان عبور کرد. با عبور قیمت دلار از این مرز انتظارات افزایشی در بازار تحریک شد. قیمت دلار در روز گذشته حرکت خود به سمت مرز 26 هزار و 300 تومان را شروع کرد، اما در عبور از آن ناکام ماند.

عصر روز گذشته قیمت دلار روی 26 هزار و 70 تومان قرار داشت. تحلیل‌گران معتقد بودند عبور قیمت دلار از مرز 26 هزار و 300 تومان در روز جاری و پایداری آن تنها به مدت یک ساعت بالای این سطح انتظارات افزایشی در بازار را به صورت جدی‌تر تحریک می‌کند و در آن صورت حرکت دلار به سمت مرز 27 هزار و 200 تومان محتمل است.

ارز 30 هزار تومانی در صرافی ملی

دلار حرکت خود برای ورود به کانال 27 هزار تومان را آغاز کرد؟

قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 26 هزار و 470 تومان بود. قیمت دلار در شروع کار از مرز 26 هزار و 300 تومان عبور کرد. قیمت دلار تا پایان معاملات نیمه اول روز بالای این سطح مقاومت کرد. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 26 هزار و 470 تومان قرار داشت. حال باید دید آیا سناریوی تحلیل‌گران مبنی بر حرکت دلار به سمت مرز 27 هزار و 200 تومان محقق خواهد شد یا خیر.

درهم نیز با دلار همراه بود

محرک دیگری که تحلیل‌گران برای افزایش قیمت دلار عنوان می‌کردند، قیمت درهم بود. به اعتقاد آن‌ها در صورتی که نرخ درهم امروز بالای مرز 7 هزار و 200 تومان مقاومت می‌کرد، تمایل فعالان بازار برای خرید دلار همچنان بالا می‌ماند و به نوعی زمینه رشد بیشتر قیمت دلار فراهم می‌شد.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز 7 هزار و 275 تومان بود، درهم در طول معاملات نیمه اول روز بالای سطح 7 هزار و 200 تومان باقی ماند، در نتیجه درهم امارات نیز امروز یک نیروی افزایشی برای قیمت دلار بود.

سکه امامی

سکه یک دارایی پرریسک است؟

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 400 هزار تومان قرار داشت. روند افزایشی قیمت دلار باعث شد قیمت سکه امامی نیز رشد کند.

قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز 11 میلیون و 520 هزار تومان بود. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 550 هزار تومان قرار داشت. تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر سکه بالای 11 میلیون و 350 هزار تومان باقی بماند، عبور آن از مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان محتمل است.

این در حالی است که حباب سکه 11 میلیون و 500 هزار تومانی ظهر امروز نزدیک به 7 درصد (6.64 درصد) محاسبه می‌شد. این اندازه حباب سکه را به یک دارایی پرریسک تبدیل کرده است. فعالان بازار سکه احتمالا انتظار بازگشت قیمت طلای جهانی به سطوح بالاتر را دارند، اما اگر این اتفاق نیافتد و قیمت دلار افت کند، ممکن است حباب سکه تخلیه شود و قیمت آن افت سنگینی را ثبت کند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا صبح امروز از مرز 26 هزار و 300 تومان عبور کرد و تا پایان معاملات نیمه اول روز بالای این سطح پایدار ماند، رشد قیمت دلار احتمالا تحت تاثیر همان متغیرهای قبلی یعنی عدم اطمینان نسبت به روند مذاکرات و وضعیت بازار افغانستان رخ داد، اما به نظر می‌رسد قدرت تاثیرگذاری این عوامل افزایش یافته است.

قیمت درهم نیز امروز بالای مرز حساس قرار گرفت. قیمت سکه بالای 11 میلیون و 500 هزار تومان نوسان می‌کند، حباب سکه بزرگ است و سکه این روزها یک دارایی پرریسک محسوب می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید