دلار و طلا همسو شدند

نشانه‌ خستگی بیت کوین/نیمه خالی و پر قیمت طلا

کدخبر: ۴۳۲۸۸۸
در روز جاری قیمت طلا و شاخص دلار هر دو اندکی کاهش پیدا کردند. همچنین بیت کوین نیز افت قیمت راتجربه کرد.
نشانه‌ خستگی بیت کوین/نیمه خالی و پر قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا صبح پنجشنبه در آسیا کمی کاهش یافت اما بیشترین افزایش خود را از روز چهارشنبه حفظ کرد. آخرین داده های تورمی آمریکا نشان می دهد که کاهش قیمت مصرف کننده کاهش یافته و نگرانی ها درباره اجرای سیاست های فدرال رزرو ایالات متحده زودتر از انتظار کاهش یافته است.

طلا پس از ثبت بیشترین درصد افزایش یک روزه از 6 می (۱۶ اردیبهشت) روز چهارشنبه ، 0.03 درصد کاهش یافت و به 1752،85 دلار رسید. دلار،که معمولاً معکوس به سمت طلا حرکت می کند ، روز دوشنبه نیز کاهش یافت.

داده های منتشر شده توسط ایالات متحده در روز چهارشنبه نشان داد که شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه جولای (تیر) به میزان 0.3 درصد کمتر از حد انتظار افزایش یافته است. داده ها نشان می دهد تورم ممکن است به اوج خود برسد زیرا اختلالات زنجیره تامین ناشی از COVID-19 در اقتصاد فعال است.

با این حال ، مقامات فدرال رزرو در مورد اینکه آیا داده ها نشان می دهد که اقتصاد برای کاهش دارایی ها و افزایش نرخ بهره آماده است ، دیدگاه های متفاوتی ارائه کردند.

در مورد احساسات بازار برای طلا ، به نظر می رسد که بین یک لیوان نیمه خالی یا لیوان نیمه پر نوسان می کند. اخیراً یک گزارش مشاغل بسیار قوی ، احساسات بازار را تغییر داد این اتفاق  نه به نیمه خالی بود زیرا نشان داد اقتصاد امریکا در مسیر احیا است و نرخ بهره متوقف می شود.از سوی دیگر احساسات بازار بار دیگر به آرامی به یک نیمه پر لیوان برمی گردد.  رویداد اساسی که این تغییر در احساسات بازار  از بسیار نزولی به صعودی تغییر داد سیاست تزریق پول برای جبران کسری بودجه است.رویترز امروز گزارش داد که ایالات متحده همچنان به تخصیص حجم عظیمی از سرمایه که منجر به کسری بودجه 302 میلیارد دلار در ماه ژوئیه شده است ، ادامه می دهد. این کسری بی سابقه برای ماه جولای است. این امر عمدتا بر اساس هزینه های مداوم برای کمک به افراد آسیب دیده از همه گیری کووید -19 ، همراه با کاهش درآمد مالیاتی است.

بلومبرگ می گوید:یکی از محرک هایی که می تواند طلا را به رکورد بالای 2000 دلار در هر اونس برساند ، که آخرین بار در حدود یک سال پیش مشاهده شد ، افت در بازار سهام است.

gold

خستگی سرمایه گذاران از بیت کوین

بر اساس داده های زنجیره ای و منابع CoinDesk ، بیت کوین نشانه های خستگی خریداران را در نزدیکی قیمت 47هزار دلار نشان می دهد.

داده های CoinDesk نشان می دهد که رمزنگاری در حال حاضر پس از رسیدن به بالاترین سطح 24 ساعته از 46هزار و 767 دلار ، در حدود 45هزار دلار نوسان می کند. با این حال ، به گفته برخی ، این قیمت ممکن است کوتاه مدت باشد ، زیرا قیمت ها با مقاومت روانی عمده نزدیک به 50هزار دلار شروع به نوسان می کنند.

توبی چپل ، سرپرست معاملات شرکت دارایی های دیجیتال Zerocap ، از طریق تلگرام به CoinDesk گفت: « نرخ های تأمین مالی دائمی برای کوتاه مدت مثبت است و نشان دهنده علاقه مثبت کوتاه مدت خرده فروش ها است.»

به گفته چپل ، از نظر نهادی ، اوضاع کمی متفاوت است ، که می گوید قراردادهای آتی تقویم در بیت کوین و اتر "نسبتاً فشرده شده است" که نشان دهنده افزایش نرخ بهره برای موقعیت های کوتاه است.

coindesk-BTC-chart-2021-08-12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید