نظرسنجی جدید کیتکو از آینده طلا

قیمت طلا از 1800 دلار عبور می کند؟

کدخبر: ۴۳۴۷۹۵
بازار طلا در هفته جاری آشفته به نظر می رسد ، آیا این فلز گرانبها می تواند 1800 دلار را بشکند؟
قیمت طلا از 1800 دلار عبور می کند؟

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا کمی آشفته به نظر می رسد زیرا قیمت ها نتوانسته اند مقاومت خود را در 1800 دلار بشکنند. در عین حال ، احساسات در سرمایه گذاران خرده فروشی و تحلیلگران وال استریت در آینده نزدیک شرایط روشنی را نشان نمی دهد.

در حالی که احساسات در چند ماه گذشته نسبتاً بی ثبات بوده است ، نتایج این هفته نظرسنجی طلایی هفتگی کیتکو نشان می دهد که در بین سرمایه گذاران خرده فروشی، خلق و خوی تندی وجود دارد. احساسات به پایین ترین سطح خود در بیش از پنج ماه گذشته رسید.

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که بازار طلا تحت تأثیر نیروهای گوناگونی قرار گرفته است زیرا اقتصاد جهانی با افزایش تورم و کند شدن روند بهبود از بیماری همه گیر کرونا روبرو است. در همان زمان ، سرمایه گذاران در تلاشند تا گام بعدی فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا را ارزیابی کنند.

دارین نیوزوم ، رئیس تجزیه و تحلیل دارین نیوزوم می گوید: « از نظر فنی ، طلا تحویل آینده در راه یک آشفتگی است. این هفته طلای تحویل دسامبر(دی) بین کاهش دلار قوی تر و صعود تحولات ژئوپلیتیکی قرار گرفت.»

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، 7نفر یا 47 درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. بین تحلیلگران نزولی و خنثی تساوی وجود داشت و هر دو ، چهار رای یا هر کدام 27 درصد به دست آوردند.

در همین حال ، در مجموع 930 رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروشی به دست آمد. از این تعداد ، 428 شرکت کننده ، یا 46 درصد ، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. 334 نفر دیگر ، یا 36 درصد ، کمتر گفتند ، در حالی که 168 رای دهنده ، یا 18 درصد ، بی طرف بودند.

photo_2021-08-21_09-07-41

احساس سرمایه گذاران خرده فروشی در پایین ترین حد خود از 5 مارس(۱۵ اسفند) قرار دارد. روحیه منفی رو به رشد در بازار طلا در حالی ایجاد می شود که این فلز گرانبها پس از سقوط ناگهانی هفته گذشته شاهد بهبودی قوی است. با این حال ، فلز زرد نتوانسته مقاومت خود را در 1800 دلار در هر اونس بشکند. هر اونس طلای دسامبر(دی) آخرین بار در 17784.50 دلار معامله شد که 0.35 درصد بیشتر از جمعه گذشته بود.

فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد بازار در بلولاین فیوچرز ، گفت که در حالی که طلا مجبور است سطح 1800 دلار در هر اونس را بشکند ، افزایش تهدیدات تورمی در شرایط ضعیف تر رشد می تواند دستاوردهای بالقوه را در کوتاه مدت محدود کند.

او گفت: « طلا در شرایط تورمی یا رکود تورمی به خوبی عمل می کند. اما بیشتر در محیط تورم موثر است و در برابر دلار و بازارهای سهام ایالات متحده رقابت خواهد کرد.»

آدریان دی ، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی ، گفت که با توجه به جهش پایین ترین سطح اخیر ، طلا می تواند تا حدی تثبیت شود. با این حال ، او افزود که اساساً تصویر بلندمدت همچنان صعودی است.

او گفت: « چه هفته آینده و چه ماه آینده ، طلا قرار است به طرز چشمگیری افزایش یابد زیرا سرمایه گذاران بیشتر و بیشتر می دانند که تورم فقط گذرا نیست ؛ این که رها شدن وحشیانه بانک های مرکزی با چاپ پول زیاد برای مدت طولانی باید عواقبی داشته باشد و در افق وسیع تری نسبت به از دست دادن موقعیت ایالات متحده پس از خروج از افغانستان ، به معنای اعتماد کمتر به همه چیز ایالات متحده ، از جمله دلار است.»

با این حال ، برخی از تحلیلگران هنوز از طلا دست برنداشته اند. اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو ، می گوید طلا اگر در اجلاس سالانه جکسون هول ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو در مورد برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه دارایی های خود احتیاط بیشتری داشته باشد ، شانس افزایش قیمت را دارد. برنامه ای که اقتصاددانان انتظار دارند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید