میانگین قیمت دلار در قله 5 ماهه

جهش ریسک معاملات دلار در بازار ارز+جدول

کدخبر: ۴۳۴۹۸۰
همراه با رشد قیمت دلار و قرار گرفتن آن روی بیشترین مقدار سال جاری انحراف معیار قیمت دلار که شاخصی از ریسک معامله در بازار است، در مرداد ماه رشد کرد و 74 درصد بالاتر از ماه گذشته قرار گرفت.
جهش ریسک معاملات  دلار در بازار ارز+جدول

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت دلار در روز 31 مرداد ماه رقم‌هایی در حدود 27 هزار و 500 تومان را به ثبت رساند که از شروع سال جاری سابقه نداشت. این روند در ادامه هفته هم وجود داشت و قیمت دلار در این همین کانال نوسان کرد. همراه با رشد قیمت دلار، انحراف معیار قیمت این ارز در مرداد ماه افزایش یافت. انحراف معیار شاخصی از پراکندگی قیمت است و هر چقدر بالاتر باشد، نشانه دامنه بالاتر نوسان و به تبع آن ریسک بیشتر معامله در بازار است.

photo_۲۰۲۱-۰۸-۲۲_۱۳-۴۶-۰۰

میانگین قیمت ماهانه دلار از اردیبهشت تا مرداد به طور پیوسته روند صعودی را دنبال کرد. میانگین قیمت دلار در اردیبهشت 22 هزار و 755 تومان بود. میانگین قیمت در مرداد ماه حدود 14 درصد افزایش یافت و به 25 هزار و 871 تومان رسید. انحراف معیار از اردیبهشت تا تیر ماه روند نزولی را دنبال می‌کرد و دامنه نوسان قیمت دلار در حال کاهش بود، اما در مرداد ماه دوباره انحراف معیار افزایش یافت. انحراف معیار قیمت دلار در ماه مرداد حدود 74 درصد از تیر بیشتر بود و روی 629 تومان قرار داشت. با توجه به عدم اطمینانی که نسبت به مذاکرات احیای برجام و وضعیت افغانستان در بازار به وجود آمده ادامه رفتار نوسانی دلار در شهریور ماه دور از انتظار نیست، باید دید آیا بانک مرکزی می‌تواند تغییرات قیمت دلار در هفته‌های آتی را تعدیل کند یا خیر!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید