توجه بازار به نشست جکسون هول؛

انقلاب بیت کوین کجا رخ می‌دهد؟ /ترس در بازار طلا

کدخبر: ۴۳۵۸۷۶
در روزی که گذشت بیت کوین تا حدی افزایش قیمت داشت اما طلا افت پیدا کرد.
انقلاب بیت کوین کجا رخ می‌دهد؟ /ترس در بازار طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، معاملات آتی طلا روز چهارشنبه کاهش یافت و برای اولین بار در سه روز اخیر به زیر مرز 1800 دلار رسید. دیوید راسل ، مدیر بازاریابی در GoldCore ، به MarketWatch گفت: افت طلا و نقره پیشواز نشست جکسون هول هستند.

او گفت: با تداوم فشارهای تورمی ، مذاکرات کاهش می یابد و احتمالاً جدول زمانی اجرا آن افزایش می یابد.واکنش بازارهای گسترده تر سهام به تغییر فدرال رزرو باعث پیشروی ارزشمند در آینده خواهد شد. اگر مذاکرات مخرب از آنچه پیش بینی می شد آرام تر پیش برود ، بازارهای سهام می توانند در حال حاضر به روند صعودی خود ادامه دهند و دوباره طلا و نقره را زیر سایه خود قرار دهند.

 هر اونس طلای دسامبر(دی) 17.50 دلار یا یک درصد کاهش یافت و  1791 دلار معامله شد.

داده های تازه منتشر شده نشان می دهد که سفارشات برای کالاهای کارخانه ای طولانی مدت آمریکا در ماه جولای (مرداد) تنها 0.1 درصد کاهش یافته است در حالی که انتظار می رفت 0.3 درصد کاهش یابد.

پس از انتشار ، قیمت طلا همچنان تحت فشار به معاملات خود ادامه داد.

کاهش ماهانه سفارشات کالاهای بادوام 0.4 میلیارد دلار بوده و این نزول تا حد زیادی ناشی از کاهش اقلام مربوط به حمل و نقل بوده است. این افت در ماه جولای پس از دو افزایش ماهانه متوالی از جمله 0.8٪ پیش بینی شده در ماه ژوئن(دی) رخ می دهد.

شاخص دلار آمریکا کمی تقویت شده و همچنان روند افزایشی دارد. قیمت آتی نفت خام بالاتر رفت و در حدود 68.00 دلار در هر بشکه معامله می شود. جهش شدید قیمت نفت خام این هفته نشان می دهد که بازار در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است. این یک عنصر صعودی برای کل بخش کالاهای خام از جمله فلزات است. در عین حال ، بازده اسکناس خزانه داری 10 ساله ایالات متحده در حال حاضر در حدود 1.31 درصد است.

gold

عدم تعادل بیت کوین

یک نکته عجیب در مورد رمزنگاری این است که بسیار تفرقه انداز است.بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنید ، رمزنگاری یا "می تواند انقلابی در اقتصاد جهان ایجاد کند" یا یک حباب "بدتر از لامپ " است. هیچ طبقه دارایی دیگری این نوع افراط را ایجاد نمی کند. برخی از مردم بازارهای نوظهور را دوست دارند و برخی دیگر آنها را دوست ندارند ، اما هیچ کس تهدید نمی کند کارمندانی که از کار خود بیکار شده و در بازارهای نوظهور سرمایه گذاری می کنند  را "به دلیل احمق بودن" اخراج می کند.

احتمالاً شما در زندگی خود با این موضوع روبرو شده اید: دوستانی که عاشق رمزنگاری هستند ، دوستانی که عاشق این کار نیستند دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. یکی از موضوعات که  سرمایه گذاری در این بازار را تحت تاثیر قرار می دهد حسادت است: افرادی که برای ورود به ارزهای دیجیتال زود درآمد داشتند ، پول زیادی به دست آوردند . اما این اتفاقات محرک بیت کوین نیست. گرچه برخی سرمایه گذاران سنتی با بیت کوین همانند یک ارز برخورد می کنند اما آنچه بیت کوین را متفاوت می کند فناوری آن است انتقال پول از آمریکا به یک کشور دیگر مانند انگلستان با 240 هزار کارمند و 38 دفتر دو روز زمان می خواهد اما در بستر بلاک چین این انتقال 10 دقیقه زمان می برد. در انتقال بانکی هر 10 هزار دلار کارمزدی در حد 45 دلار دارد اما در بستر بلاک چین فقط 3 دلار. آنچه می تواند از طریق بیت کوین تفاوت ایجاد کند این حنس اتفاقات است.

coindesk-BTC-chart-2021-08-25

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید