رصد نیمروزی بازار طلا، سکه و دلار؛

عقب نشینی قیمت دلار/ قیمت سکه زیر مرز حساس

کدخبر: ۴۳۶۹۰۶
تب صعودی قیمت دلار فروکش کرد. قیمت دلار به مرز 27 هزار تومان نزدیک شد و قیمت طلای جهانی بر خلاف انتظار کاهش یافت. قیمت سکه مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد.
عقب نشینی قیمت دلار/ قیمت سکه زیر مرز حساس

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 830 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز مرز 27 هزار و 800 تومان را از دست داد و با افت 600 تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی 27 هزار و 230 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول امروز روی 27 هزار و 20 تومان  ایستاد. بر این اساس قیمت دلار مرز 27 هزار و 800 تومان را از دست داد و به مرز 27 هزار تومان نزدیک شد.

 تحلیل‌گران معتقدند تب صعودی قیمت دلار بالاخره فروکش کرده و زمان اصلاح قیمت دلار فرا رسیده است. باید دید با شروع به کار دولت جدید و انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی قیمت دلار در چه دامنه‌ای قرار می‌گیرد و آیا استقرار کامل تیم دولت جدید از دامنه نوسان قیمت دلار می‌کاهد یا خیر.

اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کردند

از اخباری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کند و احتمالا در افت قیمت دلار موثر بود، می‌توان به چند مورد اشاره کرد. اول اینکه سخنگوی وزارت خارجه ایران روزهای آینده را برای برجام مهم عنوان کرد و گفت تغییر دولت به معنای تغییر تصمیم حاکمیت برای بازگشت به برجام نیست. خطیب زاده علاوه بر این گفت که آمریکا در صورت بازگشت به تعهدات، اجازه حضور در اتاق برجام را خواهد داشت. البته علت اصلی کاهش قیمت دلار افت قابل توجه سهم‌های پتروشیمی در بازار سهام عنوان می‌شود. اظهارات رئیس جمهور جدید و تاکید وی بر بازگرداندن پول‌های بلوکه شده نیز تا حدی توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده و ممکن است یک سیگنال کاهشی برای بازار دلار ارسال کرده باشد.

با این وجود همه اخبار مثبت نیستند. نخست وزیر اسرائیل مدعی است برای توقف ایران با آمریکا به توافق رسیده است و تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را تدوین نمودند تا مانع بازگشت شرکت‌هایی شوند که در سال‌های تحریم، از فعالیت در بازار ایران خودداری کرده‌اند.

قیمت+سکه

واکنش قیمت سکه امامی به افت قیمت دلار

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 20 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز مرز 12 میلیون تومان را از دست داد و روی 11 میلیون و 830 هزار تومان قرار گرفت.

قیمت طلای جهانی نیز بر خلاف انتظار تغییرات منفی را به ثبت رساند، قیمت طلا عصر روز جمعه روی 1817 دلار قرار داشت. قیمت طلا در ساعت 12 و 10 دقیقه ظهر به وقت ایران 1813 دلار بود. اندازه حباب سکه با احتساب قیمت 27 هزار و 20 تومان برای دلار 2.57 درصد محاسبه می‌شد، اندازه حباب سکه با افت قیمت دلار قدری بزرگ شده بود و نشان می‌داد سکه در حال مقاومت است. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 780 تومان قرار گرفت. در نتیجه سکه مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا امروز مسیر نزولی را دنبال کرد و به مرز 27 هزار تومان نزدیک شد. تحلیل‌گران معتقدند تب صعودی قیمت دلار فروکش کرده است. قیمت سکه امامی تحت تاثیر افت قیمت دلار و طلای جهانی پایین آمد و مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید