شرکت‌های بزرگی که تا به حال ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند کدامند؟

چالش‌های فدرال رزرو برای تغییر سیاست‌های پولی

کدخبر: ۴۳۶۹۲۶
اقتصادنیوز: معمولا فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از کاهش خرید دارایی افزایش می‌داد، اما این بار می‌خواهد معکوس عمل کند، این مسئله ملاحظات سختگیرانه‌تری را طلب می‌کند، مدیریت این اقدامات برای بازار طلا مهم خواهد بود.
چالش‌های فدرال رزرو برای تغییر سیاست‌های پولی

به گزارش اقتصادنیوز قیمت بیت کوین در ساعت 13 و 20 دقیقه عصر به وقت ایران روی 48 هزار و 163 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته منفی بود. سرمایه بازار بیت کوین در نتیجه این کاهش قیمت به 903 میلیارد دلار رسیده بود.

دومین ارز دیجیتال مهم دنیا نیز بازدهی منفی قیمتی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. قیمت اتریوم روی 3 هزار و 198 دلار قرار گرفته و سرمایه بازار آن به 374 میلیارد دلار رسیده بود.

بیت کوین

بر خلاف بیت کوین و اتریوم کاردانو بازدهی مثبت قیمتی را در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رساند. قیمت کاردانو به 2.84 دلار رسیده بود و سرمایه آن روی 91 میلیارد دلار قرار داشت.

شرکت‌های بزرگی که ارزهای دیجیتال راپذیرفته‌اند کدامند؟

تعداد شرکت‌هایی که ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند در حال افزایش است. این شرکت‌ها از خطوط هواپیمایی تا شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را شامل می‌شوند.

هتل‌ها و استراحت‌گاه‌های پاویلیون که در نقاط مختلفی از جهان خدمات ارائه می‌دهد، اخیرا ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله نقل و انتقال قبول کرده است. کارگزاری بیمه آکسا در سوئد به مشتریان خود اجازه داد تا از بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت استفاده کنند. کمپانی مایکروسافت بیت کوین را برای ارائه دسته خاصی از خدمات قبول می‌کند. استارباکس، تسلا، آمازون و ویزا نیز از دیگر کمپانی‌های بزرگی هستند که برنامه‌های وسیعی برای اضافه کردن ارزهای دیجیتال به سیستم مالی خود دارند.

آیا برنامه فدرال برای آغاز تیپرینگ قطعی است؟

امروز اولین روز کاری هفته برای طلای جهانی بود. قیمت طلا عصر روز جمعه روی 1817 دلار قرار داشت. قیمت طلا در اولین ساعات معاملات امروز با دامنه کمی در حال نوسان بود. قیمت طلا در ساعت 13 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1815 دلار قرار داشت.

با وجود سخنرانی روز جمعه جروم پائول و اشاره‌ای که به شروع کاهش خرید دارایی تا پایان سال جاری کرد، قیمت طلا در شروع معاملات امروز وارد فاز صعودی یا نزولی معناداری نشد و حتی بازار سهام نیز واکنش منفی جدی به این سخنان نشان ندارد. تحلیل‌گران معتقدند سخنان جروم پائول نشان می‌داد که فدرال رزرو برنامه قطعی برای شروع تیپرینگ ندارد. در گذشته معمولا افزایش نرخ بهره پیش از کاهش خرید دارایی انجام می‌شد، اما این بار فدرال رزرو تصمیم گرفته به صورت معکوس عمل کند.  این اقدام بنا به اظهارات جروم پائول ملاحظات اقتصادی سختگیرانه‌تری را طلب می‌کند. تحلیل‌گران احتمال می‌دهند، تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده تا پایان سال احتمالا به 9 درصد نیز برسد، فدرال رزرو لزومی ندارد که برای کاهش خرید دارایی تا آن زمان صبر کند، اما اگر تورم به آن سطوح برسد، فدرال رزرو شروع به ترسیدن می‌کند و دیگر نمی‌تواند با اطمینان سخن بگوید. این بانک تا به حال توانسته با سیاست‌های لفظی قدری بازار را کنترل کند، اما معلوم نیست این ابزار فدرال تا آخر کارآمد باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید