خیز ناکام طلای جهانی برای عبور از مرز 1820 دلار

قیمت دلار در آستانه مرز حساس /نوسان قیمت سکه

کدخبر: ۴۳۷۳۵۵
قیمت دلار در آستانه مرز 27 هزار و 200 تومانی قرار گرفت و قیمت سکه امامی نیز برای دقایقی به کانال 12 میلیون تومان وارد شد، اما دوباره افت کرد.
قیمت دلار در آستانه مرز حساس /نوسان قیمت سکه

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روز 27 هزار و 250 تومان بود. بر خلاف انتظار برخی تحلیل‌گران اصلاح قیمتی دلار به اندازه‌ای نبود که قیمت این ارز را به کانال 26 هزار تومان بازگرداند. قیمت دلار در شروع معاملات امروز نیز در کانال 27 هزار تومان قرار و روی 27 هزار و 320 تومان قرار گرفت تا تغییراتی مثبت را نسبت به نرخ عصر روز گذشته به ثبت رساند.

قیمت دلار در ادامه قدری افت کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 240 تومان قرار گرفت. مرز 27 هزار و 200 تومان برای دلار مهم تلقی می‌شد. قیمت دلار در معاملات صبح امروز این مرز را از دست نداد.

دور جدید مذاکرات تا آذر ماه شروع نمی‌شود

در مورد اخبار مربوط به شروع دور جدید مذاکرات، می‌توان به گزارشی از بلومبرگ اشاره کرد که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود. بر اساس این گزارش دولت جدید ایران مذاکرات احیای برجام را تا نوامبر مصادف با آذر ماه از سر نخواهد گرفت. در کنار این گزارش اظهاراتی منسوب به رئیس کل بانک مرکزی نیز در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز به چشم می‌خورد. اکبر کمیجانی مدعی است که در روزهای اخیر شاهد کاهش نرخ ارز از 28 هزار تومان به 26 هزار تومان بودیم و انتظار داریم این روند ادامه یابد. رئیس بانک مرکزی معتقد است برای تامین ارز جهت خرید واکسن مشکلی نداریم.

ناکامی سکه در حفظ مرز حساس

قیمت طلای جهانی روز گذشته به سمت مرز 1820 دلار خیز برداشت، اما در عبور از این مرز ناکام ماند. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نیز سعی کرد از مرز 1820 دلار عبور کند اما موفق نشد. با این وجود قیمت سکه امامی صبح امروز افزایش یافت و در کانال 12 میلیون تومان قرار گرفت. (قیمت سکه عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 990 هزار تومان قرار داشت) پایداری قیمت دلار بالای مرز 27 هزار و 200 تومان احتمالا در رشد قیمت سکه امامی موثر بود، به هر روی قیمت سکه امامی نتوانست در کانال 12 میلیونی پایدار بماند و در ادامه افت کرد. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 970 هزار تومان قرار گرفت.

سکه امامی

در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت ایران قیمت طلای جهانی 1816 دلار و قیمت دلار 27 هزار و 290 تومان بود. با این حساب اندازه حباب سکه 12 میلیون تومانی 2.85 درصد محاسبه می‌شد که به طرز غیر متعارفی بزرگ یا کوچک نبود. در نتیجه قیمت سکه ظرفیت این را داشت که همراه با قیمت دلار یا طلای جهانی حرکت کند. قیمت دلار در ادامه معاملات قدری افت کرد و همراه با آن قیمت سکه به کانال 11 میلیونی بازگشت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معامات امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند، اما در ادامه کاهشی شد و در آستانه مرز حساس 27 هزار و 200 تومان قرار گرفت. قیمت سکه در ابتدای کار تحت تاثیر پایداری دلار بالای مرز حساس از 12 میلیون تومان عبور کرد، اما بالای این مرز پایدار نماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید