پیش بینی روند بازار سکه در 11 شهریور

زندان جدید در بازار سکه/ تست نزولی قیمت سکه

کدخبر: ۴۳۷۵۲۰
دیشب در معاملات پشت خطی، فضای خرید و فروش های سکه به گونه ای بود که می توان انتظار داشت که قیمت سکه در ابتدای روز جاری به سوی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی سرازیر شود.
زندان جدید در بازار سکه/ تست نزولی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، سکه در روزهای اخیر در دامنه قیمتی جدیدی حرکت کرده است. فلز گران بهای داخلی از یک سو توان شکست حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از خود نشان نداده  و از سوی دیگر، عبور از محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان صورت نگرفته است. دیشب در معاملات پشت خطی، فضای خرید و فروش ها به گونه ای بود که می توان انتظار داشت که فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز جاری به سوی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حرکت کند، با این حال در صورتی که موفق به شکست آن نشود، بار دیگر خریداران وارد بازار خواهند شد.

فعالان بازار سکه اعتقاد دارند که فلز گران بهای داخلی برای شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیاز دارد که جهت انتظارات در بازار دلار تغییر معناداری پیدا کند. سکه بازان احساس می کنند که در شرایط کنونی کمی انتظارات افزایشی در بازار اسکناس آمریکایی کاهش پیدا کرده است ولی هم چنان نیروهای افزایشی در کمین بازار هستند. به دلیل هراس از همین برگشت دلار است که سکه بازان به راحتی اقدام به فروش نمی کنند.

مقاومت سکه بازان موجب شده است که حباب فلز گران بهای داخلی نیز به حدود ۳ درصد برسد. به عبارت دیگر، دیروز بعدازظهر سکه در بازار داخلی ۳ درصد گران تر از ارزش ذاتی مورد معامله قرار می گرفت. با توجه به اینکه ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰هزار تومان قرار دارد، در صورت افت معنادار دلار، شدت کاهش سکه می تواند بیشتر باشد. با این حال، چنانکه گفته شد سکه بازان هم چنان به برگشت دلار خوشبین هستند و تا زمانی که این امید از دست نرود،‌ بی گدار به آب نخواهند زد و در موقعیت فروش قرار نخواهند گرفت.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید