گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

سقوط قیمت درهم به زیر مرز حساس

کدخبر: ۴۳۸۰۷۳
اقتصادنیوز: امروز 13 شهریور 1400 دلار آمریکا افت کرد و به مرز 27 هزار نزدیک شد. قیمت درهم زیر مرز حساس قرار گرفت. قیمت دلار سنا و متشکل خلاف دلار آزاد حرکت کرد و قیمت سکه بدون توجه به طلای جهانی کاهش یافت.
سقوط قیمت درهم به زیر مرز حساس

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا ظهر پنج‌شنبه روی 27 هزار و 190 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 170 تومان بود. قیمت دلار در طول معاملات امروز افت کرد و در نهایت روی 27 هزار و 50 تومان قرار گرفت.

بازدهی بازارها 13 شهریور 1400

قیمت درهم زیر مرز حساس قرار گرفت

قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز 7 هزار و 420 تومان بود. تحلیل‌گران معتقد بودند تا زمانی که قیمت درهم بالای 7 هزار و 400 تومان قرار دارد، فعالان بازار به صورت جدی وارد فاز فروش نمی‌شوند. در طول معاملات امروز قیمت درهم افت کرد و زیر مرز 7 هزار و 400 تومان قرار گرفت. قیمت درهم در پایان معاملات امروز 7 هزار و 390 تومان بود. احتمالا بین قرار گرفتن درهم زیر مرز حساس و افت قیمت دلار ارتباط وجود داشت.

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

قیمت طلای جهانی در طول معاملات روز جمعه رشد کرد و بالای مرز 1820 دلار قرار گرفت. قیمت سکه ظهر روز پنج‌شنبه روی 12 میلیون تومان قرار داشت. قیمت سکه امروز رقم‌هایی بالای 12 میلیون تومان را به ثبت رساند، اما در نهایت روی 11 میلیون و 990 هزار تومان قرار گرفت. به نظر می‌رسید قیمت دلار نسبت به طلای جهانی برای سکه از اهمیت بیشتری برخوردار است. (لازم به ذکر است تغییرات قیمت سکه نسبت به روز چهارشنبه مثبت بود، عصر روز چهارشنبه قیمت سکه روی 11 میلیون و 890 هزار تومان قرار داشت)

عرضه دلار کاهش یافت

قیمت دلار بازار آزاد قدری کاهش یافت و به مرز 27 هزار تومان نزدیک شد. همراه با این امر حجم عرضه دلار 15 درصد افت کرد و روی 6 میلیون و 56 هزار قرار گرفت. روند قیمتی در بازار متشکل و سامانه سنا عکس بازار آزاد بود.

بازدهی بازارها 13 شهریور 1400

قیمت دلار متشکل 139 تومان رشد کرد و روی 26 هزار و 424 تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا نیز 195 تومان افزایش یافت و روی 26 هزار و 765 تومان ایستاد.

بازدهی بازارها 13 شهریور 1400

قیمت یورو بر خلاف قیمت دلار افزایش یافت

قیمت یورو آزاد نسبت به نرخ عصر روز چهارشنبه افزایش یافت و روی 32 هزار و 247 تومان قرار گرفت. تغییرات قیمتی یورو محدود (26 تومان) بود، با این وجود حرکت یورو در خلاف جهت دلار قابل توجه بود. قیمت یورو متشکل و سنا نیز تغییراتی مثبت را نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته به ثبت رساندند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار کاهش یافت و به مرز 27 هزار تومان نزدیک شد. قیمت درهم امارات نیز با دلار همراهی کرد و زیر مرز حساس قرار گرفت. قیمت دلار متشکل و سنا بر خلاف بازار آزاد حرکت کرد و حجم عرضه این ارز نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافت. قیمت یورو آزاد به طور محدود افزایش یافت و قیمت یورو متشکل و سنا نیز تغییراتی مثبت را به ثبت رساندند. قیمت سکه با وجود رشد قیمت طلا به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و کاهش یافت.

بازدهی بازارها 13 شهریور 1400

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید