سکه نمی‌تواند برای همیشه طلا را نادیده بگیرد

قیمت دلار منتظر سیگنال مهم /حباب سکه بزرگ شد

کدخبر: ۴۳۸۷۹۷
قیمت دلار در دامنه‌ای محدود گرفتار شده است و انتظار یک سیگنال مهم را می‌کشد از سوی دیگر امروز قیمت دلار قدری رشد کرد و باعث شد قیمت سکه با وجود افت قیمت طلا افزایش یابد.
قیمت دلار منتظر سیگنال مهم /حباب سکه بزرگ شد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا در این هفته تمایل جدی به تجاوز از دامنه نوسان کنونی یعنی 26 هزار و 800 و 27 هزار و 300 تومان از خود نشان نداد، گویی فعالان بازار منتظر دریافت یک سیگنال جدی هستند و تا آن زمان به نوسان‌گیری در دامنه کنونی ادامه می‌دهند. علت رفت و برگشت قیمت دلار نیز احتمالا همین نوسان‌گیری معامله‌گران است. 

تکرارِ سنتِ سه‌شنبه‌هایِ نزولی در بورس

 

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 10 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز تغییراتی مثبت به ثبت رساند و روی 27 هزار و 170 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز 27 هزار و 130 تومان بود.

کدام خبرها برای فعالان بازار مهم بود؟

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مربوط به مبادله ارز پیشنهاد افغانستان برای مبادله نفت ایران با دلار، ممنوع‌الخروج شدن مردم افغانستان تا زمان اعلام دولت جدید، تظاهرات مردم کابل، موضع وزیر امور خارجه و استقبال وی از نفس مذاکره و قرار گرفتن طرح آزادسازی واردات خودرو در فاز تصویب نهایی جلب توجه می‌کند.

حباب قیمتی سکه بزرگ شد

قیمت طلای جهانی در اولین ساعات معاملات امروز مسیر کاهشی را دنبال کرد و مرز 1820 دلار را از دست داد. قیمت طلا در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1818 دلار قرار داشت.

قیمت سکه امامی که در این روزها بیشتر از طلای جهانی به روند قیمتی دلار اهمیت می‌دهد در ابتدای معاملات امروز تغییرات مثبت را به ثبت رساند.

قیمت سکه در ابتدای معاملات امروز با رشد 50 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفت. با در نظر گرفتن قیمت 27 هزار و 170 تومان برای دلار اندازه حباب سکه 12 میلیون و 100 هزار تومانی، قدری بیش از 4 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب سکه به واسطه بی‌توجهی آن به روند قیمت طلای جهانی قدری بزرگ شده بود.

با این وجود ظرفیت رشد حباب سکه محدود است و در صورت ادامه افت قیمت طلای جهانی قیمت سکه کار دشواری برای باقی ماندن در سطوح کنونی دارد. امیدها به افت معنادار قیمت دلار در بازار کمرنگ شده است، اما وضعیت طلای جهانی تا حدی نامطمئن است، با وجود پیش‌بینی‌های مثبت از آینده طلا، آغاز برنامه‌های انقباضی فدرال رزرو می‌تواند یک شوک منفی به قیمت طلا وارد کند و در نهایت قیمت سکه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

سکه امامی

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار با رفتار رفت و برگشتی خود ادامه داد و به مرز حساس بالایی نزدیک شد. قیمت طلای جهانی مرز 1820 دلار را از دست داد. قیمت سکه با وجود افت قیمت طلا به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داد و رشد کرد و حباب قیمتی سکه بزرگ شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید